onsdag 8 juli 2009

halvdag...

...med sol, var inte alls vad jag förvåntade mig idag efter att ha sett vädret igår! Vaknade upp till ett strålande väder solen sken och jag och Tindra tog en riktigt härlig morgonpromenad. Har lyckats med att gå upp tidigt varje morgon hittills och ge mig ut på en promenad. Hoppas verkligen på att kunna hålla detta hela semestern! Förmiddagen tilbringades på stranden där vi solade och badade tills molnan hoppade sig på himlen. Han lagom upp till huset tills himlen öppna sig och regnet kom.
Igår regnade det på förmiddagen på eftermiddagen tittade solen fram och vi tog en rktigt härlig promenad tillsammans med barnen, de plockade smultron på strå och undersökte ett gammalt övergivet torp! efetr det gick vi ner till sjön där vi tände brasan och grillade korv samtidigt tände vi i bastun och barnen basta och bada efter barnen var de vi vuxnas tur. Så skönt att sitta i värmen och se ut över sjön och sedan springa ut på bryggan och hoppa i det svala vattnet!
Kvällen avslutades med allsång och morden i midsommer och en kopp värmande te.
Nu ska lite innomhus arbete ske innan kvällen kommer!
Hopas alla njuter lika mycket av sin semester som jag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar