torsdag 3 december 2009

Feber, Vab, Lussekatter och Crosstrainer!


Idag har äldsta dottern varit hemma från skolan hon hade feber i går kväll idag har hon vart feber fri men ganska hängig ändå. Maken jobbade eftermiddagt och jag slutade tidigt så idag klarade vi oss utan vab. Imorgon får vi se, en kollega på min avdlning är sjuk så om jag är hemma imorgon så blir det tufft. Det är alltid så svårt att avgöra om man ska ta en dag till eller inte, är mamn hemma får man dåligt samvete och tänker på hur det ska gå på jobbet och lämnar man barnet på skolan så har man dåligt samvete för det i fall det kanske inte klarar en lång dag... Jag jobbar sent imorgon så man kanske borde ta en dag till hemma... man behöver ju inte ha feber för att vara sjuk.

När jsg kom hem idag slängde jag i hop en lussekatt deg. Barnen har nu fikat sjuklingen åt bara en medan den lilla åt upp en hel massa.

Nu är det december och årets julkalender har startat! Vad tycker ni om den? Barnen gillar den och tycker att det ska bli spännande att se fortsättningen. Självklart sitter jag med dem för det är ju en tradition att följa kalendern. Med december kom kylan här i Linköping igår hade vi 8-10 minus grader på morgonen, snacka om snabb växling från ca 10-15 plusgrader dagarna innan. Nu fryser man när man är ute kan jajg lova!

I helgen tror jag att jag ska köpa en crosstrainer. Har hittat en Energetics 5,1 från intersport på blocket bara 1 månad gammal. Nypris är 4500:- och jag får den här för 2500:-. Har testat den på INTERSPORT och tycker att den verkar helt ok. Är det någon som har den? Tips eller råd? Har en träningscykel stående här också som jag köpte till min mamma i veckan, snart har jag ett helt gym här hemma... Bäst att leverera till mamma nu. En förtidig julklapp. Tur att hon inte läser bloggen.

Nu ska jag bege mig ut i kylan på en promenad med hunden, om hon vill gå ut vill säga, inte alltid lilla bekväma fröken har lust med det!


Trevlig torsdagskväll på er allesamans!


5 kommentarer:

  1. Mysigt med lite bakning. Ska försöka oss på det i helgen.
    Har också vabbat idag. Blir även hemma i morgon. Just nu har jag det lugnt på jobbet och då passar jag på att vara hemma, annars får maken vabba...jag är ju trots allt den som tjänar mest i vår familj...;)

    SvaraRadera
  2. Crosstrainer skulle jag också vilja ha, helst en sån som finns på gymmet. Fast den kostar väl ca 60000 :). Vi har tyvärr inte plats för några träningsredskap så vi får vänta tills något av barnen flyttar hemifrån ;).

    SvaraRadera
  3. Vi har en dekoration, eeeh, jag menar crosstrainer som står i vardagsrummet :) Jag använder den mest utav alla här hemma - till att hänga tvätt på *flinar*
    Nån gång ska jag väl använda den som träningsmaskin.... annars hamnar den på samma ställe som motionscykeln, trappmaskinen och magtränaren = Blocket :)

    SvaraRadera
  4. Vad julfint du har det här! :)
    Tja, vad ska jag säga!? Jag är på tok för lat och har ingen plats så jag kan ehlt enkelt inte uttala mig... Men det låter bra, Köp!

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du hittade till min blogg =) så hittade jag till dig!

    SvaraRadera