fredag 28 maj 2010

INTE första gången


Fick ett samtal idag på jobbet 1 timma innan jag skulle hem. Från doterns förskola.
"B har varit frusen och hängig hela dagen och nu ligger hon utslagen på soffan med feber..."
"Ok, jag kommer så fort jag kan!"

Fixade och styrde så jag kunde gå 10 min senare.

När jag kommer till förskolan leker hon sm vanligt. Får en kort komentar om att hon varit så frusen och att de tempat redan på förmiddagen =ingen feber men sedan feber efter lunch. Känner på henne , inte alls varm. Åker hem länmar av dottern och tar snabb sväng med hunden. In till dottern som sitter vid tv:n, plockar fram termometern. 37,4....Huummmm.... ingen feber i mina mått mätt. Dottern frågar om hon får ringa en kompis och leka. Inte alls sjuk. Kan inte sluta fundera på meningen "ligger utslagen på soffan med feber...." När då??? Kan tilllägga att det inte är första gången detta händer. Känns ganska skönt att vi är färdiga med förskolan om några veckor. Börjar tröttna nu.
Blandar de ihop barnen eller vad? Knske var någon annan de tempade som var sjuk för inte var det min dotter :-)

Har i alla fall haft en mysig eftermiddag tillsammans. Vi har spelat spel, läst sagor, fikat och lyssnat på sagocd. Nu ser vi på film, eller hon gör det, jag sitter här och bloggar.

Fredag idag igen. Snabba veckor nu. Ikväll blir det taco och mys med familjen. Älskar det.

Känner mig lycklig idag och ger mig själv en klapp på axeln. Har tillsammans med en otroligt duktig kollega kollega avslutat ett större arbete. Att ha en driftig och otroligt välformulerad kollega som hon är fantastiskt! Blomnuketten ovan är till henne! Varsågod, det var du som gjorde det mesta av jobbet!

Önskar er alla en trevlig fredagskväll!

7 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar. Kul att du gillade min gästblogg. Men trist detta med dagis, har lite mardrömmar inför när den tiden kommer. Men det dröjer ju tack och lov :-)

    SvaraRadera
  2. Låter jobbigt att de inte ens kan tempa ordentligt eller hålla reda på barnen... Gott att det är slut snart. Ha en skön helg och vecka som kommer! Kram

    SvaraRadera
  3. Låter ju väldigt konstigt om hon nu låg utslagen på soffan, men dom kanske har en annan definition på UTSLAGEN. Vem vet, skönt att du slipper't snart.

    Ha en kanon helg och tack för kommentaren! Jag mår helt okey, börjar kunna öppna upp ögat lite nu men det varvas med huvudvärk för att jag får anstränga det friska ögat så förbannat för att se osv.. lite jobbigt men jag e ju på benen iaf! Kram!

    SvaraRadera
  4. Men jösses vilken personal, jag skulle bli tokig! Min lilla Mimmi däremot, hon ligger med ca 40 graders feber :(

    Duktiga ni är på jobbet! Trevlig helg till dig också, kramis

    SvaraRadera
  5. Tråkigt när det blir så.

    Önksar dig en underbar kväll.

    SvaraRadera
  6. Det har hänt oss också några gånger, störigt till tusen!

    hoppas ni får en trevlig helg
    kram

    SvaraRadera
  7. Tack Gulle Du! Men vad knasig du är, det är för att vi jobbar ihop som det blir så himla bra, du är värd en minst lika stor bukett! Kram

    SvaraRadera