onsdag 1 februari 2012

1 och 2 och miljonär!

Det är vad som behövs idag.
1/2-12.
Ny månad nya möjligheter.

Dagen till ära har ett litet litet risgryn skymtats i lillemans underkäke! Dessutom plockades i dag liggdelen till vagnen bort och tyget tvättades i väntan på en ny liten ägare. Två stora saker på en och samma dag. Lillman är inte så liten längre utan stora killen. 

Fy snart ska man jobba! Har varit hemma Juli-jan nu (7 månader) och det är feb-sept kvar (8 månader.) Men det kommer gå så fort och snart är det dags att lämna lilleman. Huu jag vill inte! 

Kan inte jag vinna 132 miljoner på Lotto? Nej det är inte möjligt för jag spelar ju inte ens. Jag måste helt enkelt se till att ordna ekonomin själv . Bara att inse. 

Varför kan inte jag komma på något som gör mig väldigt rik, men å andra sidan så kräver det en otrolig insatts innan ett företag klarar sig utan min insats. Humm.... ja ok det blir nog att återgå till kommunen igen då ,-)

 Jag kommer inte bli miljonär eller ekonomiskt oberoende. Men nog skulle det vara härligt att kuna vara hemma med sina fina underbar barn resten av livet utan att behöva oroa sig för pengarna eller pensionen? Men kanske kanske skulle man tröttna på att bara vara hemma.

Nog svamlat för idag. 

Ta hand om er där ute!

5 kommentarer:

  1. Förstår hur du känner :-/
    Men chansen finns ju, lämna in lotto nu så är du iallafall med på ett hörn!

    SvaraRadera
  2. Ja visst känns det svårt , med tanken på att lämna dem!
    I dec hade jag varit hemma 10 år.
    Har inte tröttnat!
    Visst kan det va vissa dagar som e jobbiga. Men så e er nog för alla!
    Önskar jag kunde va hemma tills eifie börjar skolan i alla fall.
    Nja, nu har vi sagt till hösten i alla fall!
    Men då e hon ju i alla fall drygt 3.

    Kram bonnie

    SvaraRadera
    Svar
    1. 10 år, fattar inte hur du klarat det! Otroligt,A måste ha ett välbetalt jobb ;-) och tur är väl det!

      Radera
  3. Ja nu har han det, men detta jobb har han ju inte haft i 10 år.
    Han studerade ju till 2007.sen började han jobba. Så skulle säga att det handlar om prioriteringar!

    Bonnie

    SvaraRadera