lördag 7 september 2013

Dagens inköp...





...härligt te till kommande höstkvällar. Två olika sorter som doftade gudomligt. Bara att lämna latte-lasten och övergå till tedrickandet nu igen då. Herregud vad kaffe och latte och sköljt ner på sista tiden....Men nu ska ordningen återställas ;-)

Inköpet gjordes på en liten marknad några mil bort. Två marknader två lördagar i rad gör mig "marknadsmätt". Nu kan jag gott vänta ett år igen. Mängder av folk i sensommarvärmen och trångt så in i vassen!

Har kört en lite sundare livsstil nu ett par veckor. Känns väldigt bra att bli av med extra kilona som fastnat efter allt fikande i sommar. Tog en lång härlig promenad i dag på förmiddagen och det måste jag fortsätta med. Enkelt skönt och givande. Tänk att det ska vara så svårt att komma iväg. Men det är bara att inse att man inte har så mycket egentid som heltidsarbetande trebarnsmor med en make som jobbar oregelbundet. 

Drömmer ibland mig bort i framtiden då man har tid för sig själv och kan göra lite som man vill. Tänk att boka en sista minuten resa och dra i väg en vecka eller bara gå på stan helt ensam bara för att man kan? Härligt men just nu är jag nöjd med mitt liv och min fina familj. Jag vill ge dem all tid jag bara kan för tiden går fort och snart kommer inte ens lilleman att prioritera att vara med sin mamma men just nu njuter jag av att vara det bästa han vet!

Godnatt på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar