lördag 31 januari 2009

GI dålig kombination med träning??

Stora tjejen hade en kompis här i natt, första övernattande kompisen, det är STORT men hon är ju stor nu också! Jag somnade i soffan i går när barnen somnat, hade tänkt sitta och mysa lie och se en bra film men det gick alltså inte...

Idag har lillasyster i familjen varit på barnkalas och jag och storasyster har bakat lite gott till eftermiddagen, känns på något sätt härligt att få göra goda saker till banen, när man själv inte får äta dem!

Ingen träning idag men tänkte kanske ta en långpromenad framemot kvällen när maken kommer hem.

Åt en fantastiskt god tomat soppa till lunch som jag hittade i en tidning jag fått från mamma (typ allas eller året runt eller nåt), de var en del GI recept där i. Alltid välkommet.

Träffade en kompis häromdagen som jabbar som instruktör på ett gym hon påpekade att jag blivet smal. Jag berättade om mitt nya GI liv och hon hävdade att Gi inte alls är bra när man tränar, det är inte tillräckligt med kost för att kunna träna sa hon...Hon kan sånt här...Hon påstår att kroppen kommer att säga ifrån... någon med som vet måste ju vara minst hälvten av de på gymet som använder sig av GI???

Snart dags att fylla på med lite mellils!

Njut av lördagen veckans bästa dag!

3 kommentarer:

  1. Det beror naturligtvis på hur hårt du tränar. Hennes referensramar gäller troligen de som tränar hårt, inte för sådana som mig som vardagsmotionerar! Kör på du! Du märker väl om du blir yr eller vimsig och då kan du överväga att lägga in kolhydrater i kosten!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Håller med Anna Drott.
    Tränar man hårt, intensiva krävande pass så är det kanske inte såå bra m GI. Ola Lauritzon rek lite kolhydrater innan/efter ett riktigt hårt pass.
    Själv kör jag GI o tränar BodyPump ca 2 ggr/v. Hittills har det gått bra.
    Man får nog lyssna på kroppen och man känner ju sig själv bäst!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Helt ny här på din blogg, det är kul att följa din väg.

    Tänkte komma med en kommentar ang GI. Det handlar inte om att utesluta kolhydrater, istället ska man äta BRA kolhydrater, som höjer blodsockret långsamt. Och det går alldeles utmärkt att kombinera med träning, både lite lättare och hård träning.

    Dessutom funkar det finfint att ha en kost med väldigt få kolhydrater i och ändå träna. Jag frekventerar gymmet i snitt 8 ggr per vecka, både styrketräning och cardio, och jag har uteslutit stora kolhydratkällor från min kost, såsom pasta, mjöl, potatis, couscous, bulgur etc. Och ändå orkar jag med hård träning.

    SvaraRadera