onsdag 18 november 2009

Efterlysning!


Snart är advent här och vet ni vad ? Då fyller jag år. Tänkte bjuda in mamma och hennes sambo på adventsfika och funderar nu på vad jag ska bjuda på...


Efterlyser därför era bästa (och enklaste) recept på saffranskakor, saffransbullar, pepparkakosmuffins, pepparkakor You namn it!!!


Jag fullkomligt älskar den här tiden vi har framför oss. Allt blir så mysigt, kan riktigt njuta av hur fint och mysigt det bli hemma när alla adventljustakar, stjärnor och allt är på plats. Snacka om mysfaktor! Jag längtar efter att få plocka fram allt och känna känslan som kommer när man är klar och mörkre faller. Inte alls lång tid kvar nu...


Idag har jag varit på utbildningsdag. Föreläsaren, en författare var tyvärr sjuk så istället återgav en annan person föreläsningen efter att ha läst anteckningar och det var väl så där. Känndes bara som ett referat från författarens bok. Hade sett fram emot denna dag och så blev den inte alls som man tänk sig. Men det blev mycket tid till diskusion i arbetslaget och det är ju alltid uppskattat. Sådan tid finns ju inte vardagen! Snart ska jag bege mig i väg till del två av dagen, en avslappnande kväll i simhallen för stjäl och hälsa. Ska bli så skönt att ägna sig sjäklv en stund.

Hoppas hinna hem till Greys kl 21, det kan man ju inte missa!


Snart är det helg igen, inte klokt vad tiden går. Fick en förfrågan om i fall jag vile träffa två gamla kompisar i helgen. Vi var tre tjejer som håll i hopp under förslollärar utbildningen och som under de första åretn därefter träffades regelbundet, Tyvärr gled jag i från dem efter att jag fått barn och jag vet att de träffats utan mig under de här åren som gått. Nu ska de träffas i helgen och undrade om jag ville komma på lör eller söndag. Vore kul men samtidigt vet jag att de varit sura på mig för att jag inte inte hållt kontakten, sedan känner jag att det gått så lång tid sedan sist så jag är osäker om vi har mer gemensamt än yrket...



Nej nu ska jag packa bikini och div tillbehör!!!


Ps: glöm inte lämna era bästa recept nu!!! Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar