fredag 20 november 2009

Nytt besök hos arbetsteraputen...

...Efter att ha haft ortosen på handen i tre veckor så har jag ju bara blivet sämre, handleden har svullnat och jag har ont oftare än tidigare. Ingen vet riktigt vad som är fel då jag ine har ont när man trycker och vrider på handen. Trots allt så är jag ju svullen och känner enorm smärta emellanåt. Kan beror på att ortosen har stabiliserat handen för väl och därigenom försvagat muskelaturen. Ska nu använda ett slags bandage i stället och sedan är det återbesök om två veckor redan och så blir det ev en röntgen för att ta reda på om problemmen trots allt kommer från tumfästet. Kanske får jag veta vad som är fel så småningom är ju svårbedömt när allt är så difust...Någon som haft liknande besvär?

Idag är det äntligen fredag igen och vet ni vad? På måndag börjar jag ett nytt jobb! Inte alls så spännande som det kanske låter, jag ska i själva verket bara byta avdelning men ändå. Fick reda på det igår så det går undan kan jag lova.
Känns lite konstigt då man inte riktigt hann med att avsluta på ett bra sätt, hade verkligen behövt tid för att förbereda barnen på vad som ska hända.
Psykiskt har jag själv förberett mig inför detta sedan maj då det började komma på tal. En pedagog slutade och jag tillfrågades om jag ville ta vid. Sa nej en annan pedagog anställdes och gick ganska snabbt in i väggen. Tillfrågades igen, funderade och sa återigen nej. Vikarie tillsattes och för någon mänad sedantillfrågades jag igen och svarade då att om man inte kunde hitta någon annnan lösning så skulle jag självklart ställa upp och så igår blev jag underrättad om att läget inte längre var hållbart utan jag skulle flyttas omgående.
Känns ju bra att så många tror på en och att de tror att just jag med min personlighet erfarenhet och kunskap är den rätta personen att ta mig an detta uppdrag. Att just jag skulle vara den personen som kan vända denna avdelning till den bättre.
Känns samtidigt tungt att lämna en kollega som jag jobbat med under flera år- Vi har jobbat bra tillsammans och har kommit så långt tillsammans!
Nu ska jag se till att fredagsstämningen infinner sig!!!
Trevlig helg på er allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar