lördag 13 mars 2010

Nytt projekt och lugn och ro!

Lugnet ligger över hemmet. Båda barnen bort hos kompisar. Maken och jag har varit iväg och handlat tapeter. Ska göra om stora tjejens rum, igen. Har bott här i tre år och hennes rum var det första vi gjorde om när vi flyttade in. Det har en underbar rosa fond som hon inte är nöjd med. Hon vill givetvis ha ett svart och vitt rum (undrar vem som ppåverkat henne..kan väl aldrig vara jag?!) Maken förstår inte alls varför det ska göras om redan, men vad då hon blir ju 8 i år och när hon valde rosa var hon 5 man förändras eller hur. Nu ska ju allt vara tufft och häftigt

Jag funderar på hur man ska göra med kuddar. Ska man köpa färdiga eller sy egna överdrag som matchar? Dottern har två större och två mindre kuddar idag, i rosa. De behöver ju få nya överdrag i så fall. Kanske de större kan bli svarta och de mindre vita? Det blir väl nästa helgs project när maken jobbar. Alltid kul med inredning!
Ikväll väntar mys med familjen och melodifesival!
Vem vinner?

5 kommentarer:

  1. Hoppas på Darin. Eller Anna eller Eric. Eller Salem eller Jessica :-)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att tapetsera om!! Williams rum ska vi snart tapetsera, men det är så svårt att välja tapet. Han är ju mitt emmellan liten och stor..

    SvaraRadera
  3. Du har en award att hämta inne på min blogg!!

    SvaraRadera
  4. Kul att fixa om lite hemma. Såklart hon vuxit i från rosa :) Det går fort i den åldern.Tre år är ju en evighet när det gäller inredning, jag gör gärna om varje vecka, hihi :) Sy egna kuddfodral du, det är ju alltid kul!
    Jag tycker att rätt låt vann faktiskt :)
    Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Hoppas du visar före och efterbilder, det är så kul att kika på!
    Det är roligt att göra om, jag försöker intala sambon det, men det går trögt... Får se när det blir av för oss! ;)

    SvaraRadera