måndag 1 mars 2010

Ny månad!

Fatta Mars är här, månaden du våren ska inträdda i vårt land. Det finns hopp vänner. Det är bara att ta sig igenom tö, blöta och slask. Snart tittar blommarna upp ur marken och knopparna tittar fram på trädens kala grenar och vips så är det grönt och skönt överallt. Solen skiner och denna hemska vinter är ett minne blått... Snart så! Jag tror, hör ni det, jag är positiv, det kommer att ske nu, plötsligt händer det som ni vet!
En lugn start idag på nya månaden och första dagen efter sportlovet. Inga läxor att läsa, du fröken inte hunnit förbereda veckans läsläxa. Skönt med en slapp början. En skön dag på jobbet fast alla barn var tillbaka. Lugn och ro. Livet känns extra bra idag, tror verkligen att mars kommer att vara en bra månad...
"Jag känner livet i mig "
liksom...
Har precis ätit mellis och haft en liten stund av egentid medan barnen slappar i soffan med varsin glass och en film, trötta efter första dagen i förskolan/skolan.
Snön faller utan för fönstret och det är slaskigt värre men vad då jag är ju inne i värmen?!

6 kommentarer:

  1. Jag välkomnar mars i min stora famn! Nu går det åt ljusare tider, eller hur !? Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk - ny månad! :)
    Det känns bra det. Och vi har sportlov nästa vecka, det ser jag fram emot!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas din optimism smittar, jag skulle behöva lite ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag brukar också alltid vara optimistisk inför mars, men sen blir jag alltid så besviken. Mer snö, mer kyla och mer regn. Våren kommer ju inte förrän i april! Hoppas dock att du har rätt och att våren kommer denna månaden!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt med ny månad. O varje dag är en dag närmre sommaren! LÄNGTAR SÅÅÅÅÅ! Tack för detta positiva inlägg, precis vad jag behövde!

    kram

    SvaraRadera
  6. Ja härliga mars!! Nu blir det bara bättre och bättre!
    Kram Therese

    SvaraRadera