fredag 2 november 2012

Veckan som gått!

Så var man åter en kommunalare! Igår började jag på mitt nya jobb. Kan väl säga att första känslan är bra. Känns som om detta kan fungera riktigt bra. Men det är konstigt vad man är van vid det man haft. Allt kommer nog att jämföras med det. Men jag tror verkligen på detta. Magkänslan säger att det kommer att bli toppen. Att förskolan sedan är väldigt attraktiv och har väldigt gott rykte medför ju att det hela känns ännu bättre. Att få jobba här är stort och mitt arbete måste hålla en god och hög kvalitet. Men man vet aldrig jag kanske återvänder till det gamla någon gång. 

(Vem vet Therese vi kanske kommer tillbaka tillsammans och återgår till våra poster?)

En kort arbetsvecka detta. Två dagar då jag dessutom slutade 13.30 ingen dålig början. Att det sedan dessutom var höstlov och nästintill barntomt gjorde ju inte det hela sämre. Bra för mig som då haft chansen att lära känna några av barnen i taget. Men nästa vecka blir det vääl en chock! 

Veckan började ju med att min förstföda passerade över till tvåsiffrigt. Fatta att lillflickan nu är 10? I tisdagas hade vi kalas för kusiner och farmor och farfar och sedan bockade jag en mycket spontan med behövlig resa. Bara för mitt egen skull. U-L-L-A-R-E-D!!!
Spred pengar omkring mig  och njöt som bara den av en egen dag i shoppingens mecka.
Måste verklien se till att göra sådant oftare!

Nu är det fredag och vilken underbar sådan!!!
Inga planer fr helgen och det är inte ofta det händer. Vi ska bara umgås och ha det underbart min lila fina familj och jag!











2 kommentarer:

  1. Låter som bästa helgen :)!
    Ha det gott!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag önskar verkligen att det blev så!!! Men såklart vill jag att du ska trivas på ditt nya ställe (ni kanske adopterar mig dit, vem vet, hihi!)

    SvaraRadera