måndag 6 januari 2014

Mitt nya bättre jag- repris!

Det var rubriken på den här bloggen vid första inlägget. Jag hade fått nog och var med motiverad än någonsin och på ganska kort stund och alla möjliga metoder  och en massa träning så var jag snart nästan 15 kilo lättare och nu vänner nu är det dags igen. I lightform.

Idag mina vänner  är det återigen första dagen på mitt nya sunda liv. Idag börjar vi om på allvar och imorgon är vardagen här och det med besked. Imorgon går det inte längre att sova fram till 9-10 imorgon ska jag för tusan nästan, luncha så dags. Hur i sjutton ska jag lyckas få upp alla och hur ska jag dessutom få iväg oss alla till jobb, skolor och förskolor? Alltid en skrämmande tanke efter en lång och härlig ledighet. Men det brukar  gå över förväntan  och det hoppas jag väl på även denna gång! Hoppet är det sista som lämnar oss eller hur ?

Idag anmälde jag mig till Cornelias rivstart för jag vet inte vilken gång i ordningen och i år har jag det realistiska målet -4 kg på dessa 8 veckor och vet ni vad jag kommer klara det för denna gång har jag inte  låtit det hela springa iväg . Egentligen ligger jag inom ramarna för det av mig tillåtna men jag tänkte passa på att få bort dessa "gottekilon "som smugit sig på framför allt under julveckorna. För hjälp vad här ätits. NU är det slut med gott i veckan, slut med bröd och en massa annat onödigt mitt i veckan. Men helgerna är vikta åt lite godare frukostar och lite gott i skålen ! Vinkar dock hejdå till chips, ostbågar och godis för en stund. Men till påsk eller kanske sommaren är ni välkommen tillbaka. Håll tummarna nu för att jag klarar att stå emot dessa första veckor för de är som ni alla vet alltid tuffast!

Idag har vi bara varit hemma och haft det skönt, batterierna är laddade och i morgon kör vi. Ny kollega och allt. Det kommer bli så bra så det är jag säker på. 2014 ska bli ett bra år som vi minns eller hur!

För att hinna imorgon är det bäst att allt planeras i detalj och kläderna läggs fram enligt "brandmansmodellen".

Bäst att morsan sätter fart !

2 kommentarer: