tisdag 6 oktober 2009

Läxläsning!

Jaha, då var det dags för läxläsning även hemma hos mig. Stora tjejen har fått sin första läsläxa. Nu ska vi läsa "Räddboken" 15minuter varje dag under veckan. Jag är så imponerad över hur duktig hon är. Boken har småbokstäver och hon läser, trodde inte att hon kunde småbokstäver enbart versaler, men oj vad hon har lärt sig de här veckorna i skolan. Vi har haft jätte mysiga lässtunder i går och idag. En härlig känsla att läsa läxan men samtidigt skrämande att mmin lilla tjej nu är så stor!!!
Nu ligger båda barnen i sina sängar och ska sova . Jag har laddat för en skön kväll i soffan, en härligt doftande god och värmande kopp te och en ny fräch Amelia kan det bli bättre???

Njut av kvällen för det ska jag göra!


2 kommentarer:

  1. Amelia ja... Köpte den för första gången här för ett par veckor sen och jag blev positivt överraskad. Hade alltid sett den som en tanttidning. :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt då gullungarna kommer igång och börjar läsa. Jag njuter också.

    Härligt med en nu Amalia!

    Kram och pep.

    SvaraRadera