torsdag 1 oktober 2009

oktober....kan bara bli bättre...

...efter att september varit så motig!

Det blev ingen lång paus jag ska helt enkelt inte fokusera så mycket på viknedgång längre utan nu ska jag dela med mig av annat!

Dagens ämne kommer att vara män!
Seriöst vad är det för fel på dem? De är ju helt klart inte som oss kvinnor i alla fall, vi är nog från olika planeter i alla fall. Min man är den största "curlare" man kan hittta desutom vill han alltid vara den goda vilket resulterar i att jag blir den onda.
Att vara konsekvent är något jag lärt mig förstå är a och o jag är tillsammans med barn hela dagarna egna och andras för mig är regler viktigt man gör inte någon en tjänst genom all alltid låta barn få som de vill man måste även hålla fast vid det man sagt annars lär sig barn att de den vuxne säger betyder inget de ändrar sig ända alltid till min fördel.
För mig är det viktigt att man som föräldrar är eniga och står på samma grund och det är något min man inte kan förstå...Detta leder till en rad oönskade och fullkomligt onödiga konfliket i vår familj.
Vad ska man göra för att få honom att fförstå att hans betende och inställning tilll barnuppfostran kommer att spegla av sig som något negativt i framtiden. Hans förhållande tilll barnen kommer att bli ganska svårt och komplicerat om han inte lär dem grundläggande värden redan nu...
Självklart älskar jag min man och vill absolut inte byta honom mot någon annan, men visst blir man irriterad ibland?

4 kommentarer:

  1. Låt honom komma och jobba hos dig i två-tre veckor så förstår han att konsekvens är det enda rätta.... Hejar på dig iaf, både när det gäller dte här och när det gäller din viktnedgång! Puss! Saknar er varje dag!

    SvaraRadera
  2. ja... vet inte vad man kan säga. Det kan vara bra att tänka på något annat och då kanske kroppen slappnar av och då försvinner dom sista kg. Jag har ett mål och hoppas nå den till januari. Syns på jobbet

    SvaraRadera
  3. Tack för tröstande kommentarer! Kanske ska ta med mannen till jobbet!!!

    SvaraRadera
  4. Känner igen det lite, även om vi i princip nästan jämt är överens... Men min sambo brukar le och säga; "barnen måste ju lära sig att det varierar. Du är sträng och säger nej, jag säger ja - det måste finnas en balans i tillvaron, som ying och yang"

    Äh, han svamlar såklart! ;)

    Roligt att du är tillbaka! :)
    Kram

    SvaraRadera