söndag 28 februari 2010

Lite fattigare igen...

,
Har precis varit och handlat. Barnen behövde något bra till fötterna imorgon när det är skolan igen. Har Viking gortex vinterskor men trots att de ska tåla vatten så känns det inte ok att låta dem gå i dem nu när det töar så nu äker 900 kronersskorna in i gaderoben och ett par nya viking åker på. REA på dem idag 299:-st istället för 499:-st maken sa att vi bara måste slå till, jag tyckte vi kunde handla någon billigare variant, men inte. så imorgon har de nya supere stövlar så låt det töa! Hade önskat svarta men det fanns ju inte så nu blir det rosa för hela slanten...
Kommer väl bli en rolig vecka på jobbet, NOT, inte kul att jobba i förskolan när det är toväder kan jag lova. Allt är blött liksom, vantar, mössor, overoller, strumpor, byxor , tröjor...you nam it! En riktig skit period just nu, men när våren väl kommer och sommaren så är det värt allt besvär för då har jag ett fantastiskt jobb, det har ju ju alltid men då är det extra bra kan jag lova!
Igår såg vi filmen "upp" väldigt bra för att vara en tecknad disney film (brukar inte gilla dem annars) Hade en riktigt trevlig stund tillsammans med familjen och vet ni jag bröt mot alla löften igår men jag känner mig ändå glad idag. Jag åt GODIS!!! Fast jag inte skulle. Jag tyckte jag var värd det efter den här veckan. Men det var igår och ingen mera gång. Nu är det strikt till sommaren.
De första 8 veckorna är till ända och Cornelias rivstart över! kan ju inte säga att jag lyckades men jag är i alla fall nere och nosar på 63 även om det inte är 63,0. Men vet ni jag är nöjd! Nu är det slut. Jag är klar och nu gäller fas 2 och 3 till sommaren! Sedan i Aug blir det väl en trevlig och behövlig rivstart igen på ett par veckor och då hänger väl flera av er på?
Nu ska jag förbereda inför morgondagen, barnen ska badas, väskor ska packas, kläder ska fixas, matlådor ordnas,naglar klippas och målas och jag får inte glömma att märka de nya DYRA stövlarna. Sedan ska jag dunsa ner i soffan och se "Bröllopsfotografen" med maken. Lite egentid.
Ha det bra, hörs i morgon!

6 kommentarer:

  1. Skulle också behöva köpa några vattentåliga skor till barnen nu. Det lär bli väldigt blött den här våren känns det som! Och jag vågar inte ens tänka på hur ni har det som personal på förskolorna nu, jag tycker det räcker med min blöta här hemma! :)
    Du gjorde helt rätt som år godis!! Det var du värd!
    Här satt jag och fundera på om jag skulle gå och hyra den filmen precis...lustigt! :)
    Ha så trevligt i filmsoffan.
    Kramar Therese

    SvaraRadera
  2. Är gummistövlar med yllesockor helt ute? Här funkar det bra... Ha en skön filmkväll!

    SvaraRadera
  3. Å vilka läckra stövlar! Såna vill jag också ha :) Fast inte rosa... Har ankelhöga knallröda stövlar, de funkar de med. Ha en skön kväll! Kram

    SvaraRadera
  4. Ja nu blir man verkligen blöt när man är ute, superfina stövlar. Jag funderar på att åka och köpa gympaskor till barnen snart för de brukar alltid vara slut när det fina vädret kommer. William längtar efter gympaskor, jacka och cykla till lekparken :).

    SvaraRadera
  5. Men HUR klarar man sig utan godis??? Varje gång jag gör ett försök går det åt skogen redan innan lunch ;)
    Jag äter hellre godis än mat hahaha.

    SvaraRadera
  6. Jag vill också ha rosa gummistövlar!!!

    SvaraRadera