torsdag 12 augusti 2010

En dag kvar!

Städa bör man annars dör man..Nja kanske inte men lite bättre mår man!

Ja, nu är det bara en dag kvar. En dags arbete? Ja, det också men framför allt är det bara en dag kvar tills jag och maken får träffa våra små älsklingar igen! Imorgon kväll åker vi iväg till dem. Sedan stannar vi hos min mamma i helgen. Maken ska gå på GP i Målilla. Han fick biljett av mammas sambo i födelsedagspressen och nu är det dags.

Annars då? Jo livet rullar på. Det har varit skönt att mjukstarta denna vecka. Inga barn att lämna på morgonen så det har varit sovmorgon varje dag. Lungt på jobbet då många fortfarande är lediga. Känns bra att vara igång igen. Ganska kontig känsla egentligen men varje år känns det bra att komma tillbaka och att få lite rutiner att följa. Man vänder ju liksom på dygnet när man är ledig och man äter i stort sett jämt. Men som sagt nu är man på väg att bli återställd igen.

Matmässigt har det gått bra och det värsta suget är borta!

Torsdag, det betyder städning i mitt hem. Känndes inte så kul idag. Tänkte att det är inte så skitigt när barnen inte varit hemma. Drog i väg och spana lite i affärer efter jobbet. Gissa vad jag köpte? Jo lite nytt fräscht städmateial! Plötsligt känndes det inte lika motigt att be ge sig hemmåt för att fixa ordning. Men först införskaffades en pressen till mammas sambo och så jagade jag runt efter något till min farfar som fyller 90 år. (humm, bara det inte bjuds på smörgåstårta eller hemska tanke bara tårta, vet inget om det än...kan bli svårt för gi-mamman då. Det är ju liksom meningen att det inte ska bli mer sånt nu!) Kom verkligen inte på något som man kan ge en 90-åring. Pappa tycker att jag ska ge honom trisslotter (vilket han älskar) och blommor men jag tycker det känns lite trist eller kan man hitta på nåt kul med det???? Tips önskas. Köpte inget för fixa det imorgon när jag slutar tidigt. Gick även en promenad med hunden. Promenaden blev längre än väntat då jag mit i allt bestämde mig för att titta efter kantareller. vandrade runt i skogen i 1 timma för att komma hem men 5 ynka kantareller :-)

Ps; huset blev städat tillsist i alla fall och nu väntar en film med maken, humm har verkligen blivit en vana denna vecka. Lyxigt liksom, att kunna se en film när man vill! Ds

2 kommentarer:

  1. Haha, du är rolig du! Men ganska smart att köpa städgrejor. Tror jag skulle behöva det också för att få någon städinsperation :)
    Gud så svårt att hitta på något till en man med den åldern, dom har ju typ hunnit få det mesta då. Har tänkt så det knakar, men nä kommer inte på något. Jag har problem nog att veta vad jag ska köpa till min egen gubbe eller pappa när dom fyller. Slutar oftast med att det blir en bok eller kalsonger. Så kul är jag!!! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. haha, ja men nog känns det lättare med nya städgrejer :P
    skönt att ni får hämta hem barnen!
    har inga bra presenttips dock..

    SvaraRadera