torsdag 19 augusti 2010

Regnigt idag, tror faktiskt att sommaren är över nu. Inte alls långt tills första höstmånaden gör intrång i vårt land. Men visst blir det lite mysigt. Nej, inte om man tänker på sitt jobb. t attMen om man bara ägnar sig åt lite ego tänk. Det blir härlig att införskaffa några nya härliga hösttröjor, att sitta i soffhörnet med en skön filt kring sig, att tända ljus och dricka något varmt. Att med gott samvete kunna sitta inne och surfa och läsa böcker och tidningar. Jo hösten har en del ljuspunkter ändå ellre hur?

Slutade tidigt idag och det var skönt kan jag lova. Har ju bara en tidig dg i veckan nu och den kommer verkligen att vara helig känner jag. Så mysigt att få njuta av mellis tilsammans med tjejerna. Att få lite tid tillsammans. Saknar verkligen det nu när vardagen kommer ifatt en! Finns det något härligare än at få umgås med sina älskade barn (och mannen förstås!)? Kan verkligen inte först att inte alla föräldrar känner så. Hur tänker man när man, inte allt för sällan, prioriterer sin karriär eller lite extra egentid? Man lever bara en gång och man ska verkligen inte ta dagen morgondagen för given. Jag ska verkligen göra allt som står i min makt för att göra varje dag till den allra bästa nu. Ska verkligen prioritera livet och bortse från alla mindre mistag. Ska inte lägga min energi på fel saker utan jag ska leva här och nu!

7 kommentarer:

  1. Tycker också att den är mysigt med hösten, nu när den ändå måste komma. Ljus ialla former är mysigt.

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt nu, en perfekt tid att tillbringa tillsammans med familjen!

    SvaraRadera
  3. Hösten har sin mys men hade hoppas på den inte skulle komma så tidigt.

    SvaraRadera
  4. Älskar hösten, så den är så välkommen så!
    Och du har så rätt i att ta vara på tiden man får med familjen. Högsta prioritet!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Bra sagt min vän, jag hänger på ditt tänk!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hösten är min absoluta favorit årstid! Hoppas den kommer snart... =)
    Kram kram

    SvaraRadera