tisdag 23 augusti 2011

Idag blir det fullt hus!

Båda barnen ska ha kompisar med sig hem, blir lätt så nu när de går hem direkt efter skolan. Finns ju ingen att leka med annars då ALLA verkligen är på fritids. Hoppas lilleman är medgörlig när alla ska hämtas och "mellisutfodras". Ska nog gå bra. Fördelen med kompisar är ju att de egna barnen är sysselsatta under eftermiddagen :-)

Bestämde mig för att delta i Cornelias rivstart igår. Har fundera ett tag och tänkte att jag ska ge mig själv den här utmaningen utan att banta eller köra helt på GI-spåret. 4kg är tänkta att försvinna från mig på dessa 8 veckor. Kanske kan det gå. Men jag tar det lugnt måste äta bra för Olivers skull <3 men lite mindre och sundare fungerar och så promenader (och amning?!) på det. Som sagt kanske. kanske kan jag nå målet!

Nu ska jag kolla ev. sånger till det kommande dopet. Kanske hinner jag boka ett datum Någon som har något tips om fin sång som kan sjungas i kyrkan, hade tänkt fråga makens yngsta syster om hon vill bidra med sin fina sångröst för att göra dagen lite extra speciell!

Ha en trevlig dag!


2 kommentarer:

  1. Oj ska du vara så modig och sjunga på dopet? =) Vad fint! Jag tycker om den här " Tänk att få vakna tidigt en morgon och höra fågeln sjunga sin sång" MEN! Den har nog inte SÅ mycket till kärek till ett barn på sätt... Hoppas du fårstår vilken jag menar, kan inte titeln på den. informera vilken det blir sen!

    SvaraRadera
  2. Du klarar det, så klart, du är ju min guru, hihi <3 Hoppas du hittar en fin sång, annars har jag en fin dikt som min lillasyster läste på båda dopen :) KRAM

    SvaraRadera