tisdag 30 augusti 2011

Måste varit en syn...

...idag när jag i hällregn hämtade barnen på skolan. Kan säga att det bara var jag som gick på gång vägen som annars, vid den tiden, brukar vara överfull av föräldrar på väg att hämta sina barn, eller av barn på väg hem. Där gick i alla fall jag med ett paraply modell parasoll med liten bebis hängandes i Babybjörnen. Bebis var förövrigt klädd i fleeceoverall med en filt runt sig. Regnet stod som spö i backen. Regnade hela vägen till skolan och hela vägen hem. På hemvägen var vägen översvämmad av vatten. Men vi var torra bebis och jag. Dessutom somnade lilleman skönt som aldrig förr i samband med promenaden. Mysigt och varm värre där på mammas bröst. Kan tänka mig att många tyckte att det var ett konstigt beslut att ge sig ut på promenad med en bebis på magen just då. Säkert en och annan pensionär som fick sig något att prata om och skaka på huvudet åt, men det bjuder jag på :-)

Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder eller hur? Med andra ord det regnar här i Linköping idag igen.


3 kommentarer:

  1. Det regnar minsann i Malmö me kan du tro! O du, jag hade gääärna bytt mina stövlar, väska o jeans mot ditt lilla knyte :) Ska vi byta grejer med varann?

    SvaraRadera