tisdag 20 april 2010

Dagen i bilder!

Vår dag började med ett röntgen besök klockan 8.00 följt av en uppföljning på ortopetden.
Allt såg bra ut, känns verkligen skönt att risken för operation är över. Däremot glipar gipset rejält på överarmen. Detta beror på att muskelaturen börjar försvinna men främst på att svullnaden gått ner. Glipade så mycket att läkaren övervägde omgipsning. Bestämde dock att inte göra det pga att det bara gått en vecka. Var rädd att det skulle kuna påverka benen så att de glider isär och det vill vi INTE. Fick i stället en massa "bomull" instoppat och ett bandage längst upp på gipset. Kommer att få tid för omgipsning om ca 3 veckor. Då kommer Bellis att få ett kortare gips på underarmen. Detta kommer att underlätta en hel del då det gäller klädsel bland annat.
Väl hemma firade dottern med ett Winerbröd (och lite kakor) vad gör inte mamma för att glädja dottern?

Tror att läkarbesöket tog på krafterna för så här såg det ut hemma hos oss kl 14, två sovande kompisar. Trodde först Bellis var sjuk, men det var nog spänningarna och oron som släppte även hos henne... Imorgon ska vi testa skoldag OCH fritids kommer gå en hel dag om det fungerar, jag har ångest över att lämna henne 7.30-17 men läkaren tyckte det skulle vara så...var inte riktigt överens kan jag säga men jag ska verkligen ge det en chans...
Jag hade tänkt halv vab och bara låta henne gå i skolan till 13.30
Vi får väl se hur det går...Tänker be dem ringa direkt om hon inte orkar, sover ju jätte dåligt pga gipset, har vilat varje em här hemma...
(Vill påpeka att hon bara har en så lång dag i veckan)




Vill bjuda er på ett par vår bilder också från gårdagens promenad i solen...
Vackert blått...

Vi hittade vittsippor också! Härlig vårkänsla.





Nu ska maken och jag få besök av Wallander så tack och hej på återseende!





4 kommentarer:

  1. När jag var gipsad från axeln till fingrarna upplevde jag det som väldigt skönt med en kudde under armen när jag skulle sova. Då kom axeln upp lite i nivå och gipset tyngde inte ner. Sov på rygg eller mage med en kudde under armen. Har ni provat det?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Stackars tjejan :(
    Hon hinner iallafall få bort gipset till sommaren, inget kul att vara gipsad på sommaren...

    Smålog lite när jag tittade på fotot där hon låg och sov, var det en hund som låg bredvid? Kunde inte riktigt se hihihi

    Bra gjort av dig att gå ner så mycket i vikt, själv kämpar jag för fullt, sakta men säkert....

    Ha en bra dag! Kram Heleena

    SvaraRadera
  3. Fina bilder.
    Hoppa dagen går bra för henne i skolan och fritis. Om inte tar det inte lång tid för dig att åka hem.
    Gott med lite fick och puss på dagen det kan alla behöva ibland.
    Hörs

    SvaraRadera