torsdag 22 april 2010

Lådan full!


Idag efter jobbet var det dags för drop -in fika på fritids. För ett par veckor sedan, tror det var på påsklovet, så bakades det inför den här dagen och dottern har inte avslöjat något hon sa bara du kommer gilla det mamma... och visst gjorde jag det. Det bjöds på frallor istället för som alltid annars, kakor. Redan under fikat hörde jag det pratas om att det hade kommit information om de blivande förskoleklassbarnens placeringar. Som vi väntat!

Väl hemma var lådan full kan man säga! Tid för omgipsning, besked och info om mitt hjärtultraljud, kort till Bella, ett efterlängtat väggord, reklam, tidning och så KLASSLISTAN! Dotterns förskolegrupp ska hållas intackt och hon kommer att ha samma fröknar som Bella har haft. Det känns bra, vi känner dem och i och med detta så hamnar hon på samma sidan av skolan som Bella. Det underlättar ju lite vid möten, och lämningar och hämtningar. Hon var jätte glad över beskedet. De kommer att bli lika många som de alltid variit i Bellas klass, 28 barn. Det kommer att vara två förskollärare på 100% som ansvarar för barngruppen. Kan tyckas mycket men jag vet ändå att det kommer att fungera för de delar ofta gruppen.

Nu har jag jobbat klart för den här veckan, imorgon bär det av till Göteborg! Ska bli riktigt trevligt, ska verkligen njuta av min egen tid. Tror inte jag varit borta en hel helg någon gång sedan barnen föddes känns som det är på tiden nu. Hoppas bara på lite bättre väder. Jag hade ju tänk sitta på trevlig uteservering med en härligt varm latte imorgon runt lunch...

Ikväll ska väskan packas och allt fixas och planeras så nu ska jag snabbbt läsa igenom allt ni skrivit på era bloggar!!!

6 kommentarer:

  1. Vad skönt att komma iväg själv, hoppas du får det jätte bra!

    Kram Heleena

    SvaraRadera
  2. sv. jag bor utanför stan så det blir många promenader i skogen :) Kan faktiskt bli lite tråkigt, ensamt liksom...Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, välkommen till min stad. Ha det bäst och njut av helgen. Stor kram

    SvaraRadera
  4. Åh det låter ju skönt det där. Ha det så underbart, hoppas ni har bättre väder där än vi har på vår ö..

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att åka iväg, hoppas du får det alldeles underbart!
    Och vad kul med skolan, det är så skönt när det blir "som man vill".
    Kram

    SvaraRadera