torsdag 29 juli 2010

Att man kunde klara sig!

Regn igen:-(

...men ska väl inte klaga vi har ju haft en fantstisk sommar och det är ju varmt hela tiden fast det regnar. Inte alls som förra sommaren då det regnade hela semsetern (förutom veckan då vi var på Kreta!)

Idag är maken i Stockholm för att lämna Brassarna på arlanda. Åkte super tidigt för de ville ju se stan innan de skulle hem. Har vissst gått en stund i gamla stan. Som tur är kom makens syster och familj tillbaka igår så vi slapp att bli ensamma här. En riktigt slapp dag med en massa tidningsläsande.

Sitter och funderar lite kring hur man kunde klara sig förr, jag mednar vad gjorde man utan dator, tv och så vidare? Svar; de kanske hade ett liv?! Fattar seriöst inte hur svärfar står ut med modem uppkoppling, fatta vad tid han skulle spara om han hade bredband!
Hummm, ska fortsätta att spekuler för mig själv nu....

2 kommentarer:

  1. Min morfar som är 77 år klagar lite på att jag sitter mycket vid datorn och att jag enligt honom "bor i min telefon" och jag svarar honom bara att "det är annat nu förtiden förstår du lilla morfar. Idag styrs vi utav datorer och telefoner"

    Det är ju så. Men ja.. vad gjorde man förr? När jag var 14 år var jag aldrig inne, var alltid ute och lekte burken, datten, hängde hemma hos nån polare osv. Visst häng hos polare är väl vad dagens ungdom gör med, men hur fan klarade man sig förr? Jag fick min första mobil när jag var 16 år och idag skulle jag ledigt kunna köpa en mobil till grabben trots att han bara är 6 år. För att få tag i honom då alla inte längre har det självklara hemtelen som var förr. Suck.. hur ser tiderna ut om 5 år?

    SvaraRadera
  2. Jag tror att folk hade mer kroppsarbete hemma förr, och det tog tid. Men visst är vi ju lite styrda av "teknikens under" ;-) Skönt med slappardagar, eller hur! Jag vet inte om jag är på rätt, men det ser ut som om du tagit bort dig som följare hos mig? Nån speciell anledning? Ha en fin lördag!

    SvaraRadera