söndag 25 juli 2010

Galna ungar:-)

Maken satte ju som sagt upp vårt tält igår och barnen kunde knappt hejda sig så spännande som det var. Det slutade med att barnen sov i tältet i natt i värsta ösregnet! Galna barn. Vi försökte säga att hela familjen ska ju tälta v 31 men icke sa nicke, de skulle prova. Regnet fullkomligt öste ner och maken och jag suckade tungt när barnen envisades. Tänkte att de kommer väl in igen om max 30 min. Men icke. Båda somna gott i tältet.-) Maken och jag var uppe sent och såg på film, När vi skullle lägga oss tog maken också sin kudde och begav sig ut. Han var orolig över att barnen skulle vakna på natten och bli rädda. Så det blev en ensam natt inne, som tur var hade jag ju hunden att trängas med. Inte fattade hon att hon hade 90cm för sig själv utan hon trängdes som vanligt med mig om mina 90...

Stannar hemma inatt också, kan ju hoppas på bättre väder imorgon igen och då bär det av till stugan igen!

5 kommentarer:

  1. Mysigt att tälta i trädgården!
    Gjorde jag oxå som liten:)

    SvaraRadera
  2. haha, ändå mysigt att tälta :)

    SvaraRadera
  3. Tält är inget för mig, det finns ju hotell :-))

    SvaraRadera
  4. Åh! Minnena från när man själv var barn kommer tillbaka. Tälta var det bästa och mest spännande man gjorde i trädgården. Kom ihåg hur man låg och lyssnade på alla ljud, och en och en annan spökhisoria har berättats oxå =)

    SvaraRadera
  5. Haha snällt av karln din att sova med barnen där ute!

    Låter som en mysig kväll iaf :D Kram kram

    Ps. Har tessan pratat med dig om en öl eller två nere på stan?

    SvaraRadera