måndag 10 januari 2011

Grönt är skönt!




Idag har nya växter inhandlats. Ut med det gamla in med det nya! Nu ska det bli vår fint här hemma. Samma härliga känsla infinner sig som när ljustakarna kom fram och julblommorna. Men nu är det slut med julen och fönstren behöver lite ny grön fägring. Funderar även på att sy ett nytt överdrag i något grönt tyg till sittbänken vi har i hallen. Någon som sett något snyggt grön tyg. Gärna i de ljusare nyanserna då.

Klockan ringde tidigt här idag men allt gick överförmodan bra. Barnen tog sig upp utan för mycket diskussion och allt följde planen och vi lämnade huset i god tid. Arbetsdagen var bra kanske tack vare att vi hade planering mellan 8-11. Bra start liksom. Man hinner prata ihop sig och strukturera upp den kommande terminen. Känns skönt att vara igång igen, lite rutiner och verklighet. Jo, det är faktiskt så att vardagen ändå är ganska bra.
Jag orkade faktiskt, trots att det var svårt att tro igår!

8 kommentarer:

  1. Då finns det hopp för mig att orka upp imorgon då.;)

    SvaraRadera
  2. Härligt med nya blomster, inhandlade själv lite idag. Skönt och fräscht känns det!

    Ps. Du har fel länk till mig i listan till höger ;) .ds

    SvaraRadera
  3. Nya växter kan göra ett helt rum ;) roligt med lite nytt också
    Kramiz och ha en fin kväll

    SvaraRadera
  4. Tycker det är fint med blommor. Men dom överlever aldrig hos mig. Vad sugen jag vart på att göra nya fina saker i mitt hus. det behöver inte vara mycket. Som du funderar på räker långt. Och så får man en mys känsla.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja nu vill vi ha in nya färger i hemmet! Jag ska banne mig köpa hem lite tulpaner någon dag! Längtar efter våren nu.
    Välkommen tillbaka vardagen säger jag. Riktigt skönt faktiskt!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Jag plockade fram mina ljusgula gardiner i köket - kändes som mars :-) Kvällskram!

    SvaraRadera
  7. Visst är det skönt med rutiner. Jag har varit hemma en månad och idag var det jobbdags och dagmamma för William. Men lite skönt var det när han var i säng vid 8 istället för 11 och man känner sig lite trött efter arbetsdagen.

    SvaraRadera
  8. ja - vardagen ÄR faktiskt bra :)

    SvaraRadera