tisdag 29 november 2011

Lilla fina sonens dop


Lovade ju att berätta mer :-)

Dopet hölls i söndgags den 1:a advent. Förberedelserna har på gått ganska länge men just i lördags fixades det sista. Dessutom fick vi besök av min bror och hans sambo från Göteborg. De kom på en liten kvällsfika. Sedan drog de till sitt hotell som de valt att bo på. När de gått gick vi för att fixa ordning i lokalen där festen skulle hållas efter dopet. Kom dit vid 20.00 ca. Anledningen till detta var att lokalen var uthyrd tidigare under dagen. Fixade och pyntade och kom hem igen runt 22. Alla tre barnen var med. När vi kom hem var den äldsta som alltid vaknar tidigt och är kvällstrött helt slut. Skulle i säng direkt. Den lilla tjejen fick för sig att hon skulle äta och lilleman skulle bada. Ja jag vet, men under dagen var det verkligen fullt upp. När det var gjort och alla barnen sov skulle maken och jag skala 5 kg räkor och koka 35 ägg. Var klara 00.30 kan säga att det inte var någon rolig uppgift. Sedan lite fix oxh i säng. Klockan ringde igen 6.00 upp och fixa sig, äta och sedan göra 25 räksmörgåsar. Mata lilleman så att han kunde somna om ett tag till.Ge tjejerna frukost och fixa dem lite. Ta upp lilleman som snällt satt i babysittern och kollade in alla som sprang hit och dit. Sedan kom svärmor med tårtor som skulle garneras i festlokalen så maken gick dit. Jag fortsatte att gör det sista innan jag klädde på barnen och mig själv. Maken kom tillbaka och bytte om och sedan in i bilen. När jag sätter mig kommer jag på en viktig sak. Dopklänningen! Hade ju varit snyggt om jag kommit på det i kyrkan. Där hade vi tur!

Gossen somnade i bilen och han sova ca 20 min innan det var dags att byta om. I kyrkan blev allt perfekt. Jättefint upplägg, fina sånger och dessutom skötte sig lilleman exemplariskt! Så go och glad. Inte ett gnäll under ceremonin och inte under den efterföljande gudstjänsten. Ett stort tack till Elin, prästen, som genomförde och planerade det hela till det allra bästa. Hela gudstjänsten var barnanpassad och predikan bestod i att barnen som var i kyrkan fick komma fram och måla vatten färg på papper som hade hemliga tecken skrivna med ljus.

Festen gick också bra. Alla berömde sonen som även här visade sin bästa sida, Skrattade och pratade med alla och grät inte en gång!

En alldeles underbar dag med andra ord!

Tack till alla er som var där och hjälpte oss göra Olivers dopdag så fantastiskt fin!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar