onsdag 16 november 2011

Nu har jag testat HYPE by mood-produkterna ett tag

och tänkte att det är dags för en liten utvärdering! Om ni inte hänger med i svängarna så kolla här först så förstår ni lite mer vad det handlar om.

Fick ju äran att prova "Heat protection" och "Mud". Här kommer min utvärdering.

Heat protection:
Detta är något som jag använder varje dag. Eftersom jag har en liten kräkbebis här hemma som gör så att mamma måste duscha jämt och ständigt. Jag använder både hårfön och platttång nästan dagligen. Har tidigare testat diverse värmeskydd. Har ibland inte haft något skydd under flera veckor och har inte märkt någon skillnad med eller utan. Nu har jag provat Hyps heat protection och jag måste säga att det är en super produkt. Det är inte bara ett värmeskydd utan det ger även håret volym och glans precis som det står på den. Håret blir dessutom lent och fint. Det märks redan efter föningen och plattningen men även när det är dags att tvätta håret igen. Lent som sammet redan innan håret balsameras. Hur underbart som helst. Kan verkligen rekommendera detta till er alla. Luktar gott gör det också.
Bara + från mig!

Mud:
Detta är inget jag brukar använda. Brukar mest använda spray. Men ibland så. Tycker oftast att håret blir fint fixat för stunden men att det ganska snart blir fettigt av sådana produkter. Muden var jätte lätt jobbad. Bra konsistens och god lukt. Blev snabbt varmt och mjukt i händerna och funkade fint i håret. Men precis som alltid tycker jag att effekten är kortvarigt och snart hänger håret i feta stripor. Så detta är inget för mig men jag tror säkert att det kan fungera för andra. Ett plus att det är långt ifrån lika kladdig som det jag tidigare testat. Prova gärna för ditt hår kanske det passar men tyvärr inte till mitt.




2 kommentarer: