torsdag 26 februari 2009

Hemma


Idag är jag hemma med yngsta dottern som hade feber igår em, idag är hon feberfri igen så kanske blir det vanlig vardag i morgon igen! Hon ligger på soffan och tittar på film och jag passar på att läsa bloggar och skapa ett eget litet inlägg!

Ikväll blir det bodytoning, har verkligen fastnat för det! Så kul att hinna med både kondition och styrka i samma pass. Brukar ju dessutom köra lite crosstrainer eller löpband innan för att förbränna lite mer.

Idag ska jag äta soppa det är så himla gott har verkligen fastnat bland alla goda soppor!

Jag klarade mig hela semle dagen utan att trilla dit, hade dropin fika på jobbet och bjöd på semlor till barn och föräldrar sedan gjorde jag semlor till maken och barnen hemma. Jag har absolut inget sötsug vilket känns himla bra! förut hade jag aldrig kunnat motstå att sjäöv ta något när de andra fikade men nu går det hur bra som helst! Det enda som är svårt är lördagkvällarna när de andra äter chips och godis. Men jag unnnar mig själv lite nötter, sojabönor eller liknande i soffan.

Nu ska jag passa på att städa lite sedan ska soppan lagas och lill tjejern ska äta innna storasyster komer från skolan då ska vi enligt önskemål från lillasyster spela spel HELA eftermiddagen så det är dags att göra allt annat nu!

2 kommentarer:

  1. Vad är bodytoning? Har aldrig gått på ett vanligt gym, så jag kan inte terminologin... Grattis till att du inte åt någon semla. Nötter är väl bra (i måttliga mängder) på lördagskvällarna? Russin är ju gott också. Fast det skall ju vara osaltade nötter om det skall vara något bra med dem :) Kram

    SvaraRadera
  2. Själv klart är det naturella nötter i en mycket liten skål :-)
    Bodytoning betyder halva tiden kondition på stepbräda, (vanlig stepup) och andra halvan styka med hantlar gummiband eller bodybars. (Stänger i olika vikter)
    Jätte kul!!

    SvaraRadera