tisdag 5 maj 2009

Ny städat

är det här hemma! Är barnvakt åt grannens barn medan de är på föräldramöte och just nu sitter alla fyra barnen i soffan och ser på film och äter glass så jag kan få några minuter framför datorn. Ska verkligen bli skönt sedan när min bärbara kommer, då kan man sitta vart man vill, härlig känsla!!!

Idag har det regnat här i Linköping men nu skiner solen så ikväll sak det bli ett varv i spåret, lev inte av går då det regnade och blåste kallt när maken kom hem, blev ingen cykel till jobbet idag heller pga av regn och blåst, undrar hur det kommer gå de här veckorna då maken jobbar kväll, bådar inte gott hittills....

Jag har anmält mig till en utbildning som jag är väldigt sugen på! Handlar om att leda utan att vara chef, en ledarutbildning. Tyckte att det lät intressant då erbjudandet kom, utbildningen sträcker sig över ett halvår och man har uppgifter hela tiden sedan är man borta två dagar i månaden för utbildning. mailade min chef och visade mitt intresse för att gå ledarskapsakademin och hon svarade att det skulle vara jätte bra att jag gjorde det då jag arbetar som arbetslagsledare, hon trodde att det skulle vara en tillgång för hela gruppen och arbetslagen där jag jobbar så hon skulle lyfta mitt namn när Linköpingskommun ska utse sina kandidater för den här utbildningen!!! Håll tummarna för att jag blir utvald!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt! Det låter som en nyttig utbildning. Jag har själv gått flera stycken. Alla olika till formen, men syftar alla till samma sak. Att bli en bra chef! Vad nu det är...;)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Klart jag håller tummarna :)
    Jag har en liten rosa bärbar som jag skaffade för att det skulle vara så smidigt att ligga i soffan och blogga. Bara ett litet problem: bebisen kickar undan datorn hela tiden hehe.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna!! Får inte min bärbaras internet att funka... så det där med att ligga i soffan får vänta.

    Kram

    SvaraRadera