onsdag 24 juni 2009

härliga dagar!

Njuter till fullo av det härliga vädret. Är så glad att jag kan vara ute hela dagarna när jag är på jobbet, det är helt fantastiskt att kunna det brukar tänka på er alla som måste vara inne hela dagarna, det får mig att känna att jag har världens bästa och härligast yrke!

Efter jobbet cyklade jag hem och hämta barnen och sedan snabbt hem till solstol och pool.
I morgon ska vi åka till Tinnis, en konstgjord badsjö mitt i stan. Ska bli så härligt, det är 25 grader i den uppvärmda badsjön. Barnen har väntat och längtat hela veckan men imorgon är det som sagt dags, åker direkt vid 14 när jag kommer hem och sedan stannar vi till kvällen!!!

Hoppas att ni alla kan njuta av det vackra vädret.

Snart bara en vecka kvar till semestern så härligt!!!


3 kommentarer:

  1. Jag sitter inne hela dagarna på jobbet, men kommer i alla fall ut lite när jag går hem på lunchen för att äta. På jobbet är det varierande temperaturer, trots att jag jobbar på ett företag som säljer luftkonditionering så har vi det antingen för varmt eller för kallt... Ha det så skönt vid sjön!! Kram

    SvaraRadera
  2. Tinnis ja... Jag var där med barnen när de var små, då gillade de det. Nu den här vintern - när vi var inne i simhallen och de tittade ut på det torrlagda Tinnis så bad de mig att inte behöva åka dit någon mer gång...hehe. Det ser ju lite risigt ut när vattnet inte fyller upp groparna... Själva håller vi mest till ute i Svartåfors. Det är i närheten av där vi bor, så det är mest smidigt...

    Kramar och ha det så skönt! Glöm inte solkrämen! ;)

    SvaraRadera
  3. Ja här har vi en som sitter inne hela dagarna, det är itne speciellt kul, men det kunde varit värre. Jag har i alla fall ett jobb.
    Tinnis! Ojojoj, som den kustmänniska jag är klagade jag på att det var galet varmt och att det bara fanns vatten i form av stångån när jag bodde i Linkan. Till slut fick Jinn nog och skulle ta mig med till det bästa hon visste i vattenform, nämligen Tinnis. Glad och förnöjd lade vi av oss våra tillhörigheter bredvid sjön och började traska ut. Jag gick och gick och undrade när sanden skulle börja tills jag fick veta att det inte blev bättre än asfaltsbotten. Jag har aldrig badat i en vattenpöl förr och jag tänkter inte göra det även om den är stor för att passa en jätte. Jag gick med bestämda steg upp ur vattnet i total chock. Haha, dock tycker jag att det är fantastiskt att möjligheten till bad finns även i en stad mitt i landet som Linköping, men för mig som kustmännsika var det en rejäl chock. Jag åker hellre deras vattenrutschbanor inomhus :-)
    Fortsatt trevlig dag med massor av sol önskar jag dig!

    SvaraRadera