söndag 3 juli 2011

Jag njuter av livet!



Sitter på altanen, maken och jag har precis ätit, nu lite egen tid tillsammans med datorn. Flickorna leker. Nybadade och utfodrade. Maken jobbar med trallen och radion spelar härlig musik. Lugnet råder. En söndagskväll. Ingen stress, inga väskor som ska packas inget som ska planeras inför morgondagen. Hur underbart är inte det? Kan bara vara så här när första officiella semesterdagen är imorgon. Ska bara ta dagen som den kommer nu i väntan på lillebror. I år ska jag verklig varva ner och komma i riktig slapp semester stämning. Ska inte packa en massa väskor och bege mig till stugan. Jag ska bara vara hemma. I alla fall den första veckan. Barnen kommer förmodligen att ta en liten mini semester själva under tisdagen eller onsdagen. De ska till farmor och farfar i stugan själva utan mamma och pappa. För mamman ska som sagt vila upp sig inför lillebrors ankomst och maken ska jobba en vecka till innan alla är lediga sex veckor tillsammans! Ljuva sommar jag älskar dig!

2 kommentarer:

  1. Får se om jag kan kommentera idag då...har försökt flera dagar men det vill sig inte via blogger....

    SvaraRadera
  2. Åhh ja visst är det helt fantastiskt med den svenska sommaren!! Åhhh snart har ni er lilla lillebror hos er!
    Kram K

    SvaraRadera