fredag 30 december 2011

Det närmar sig slutet!

Snart är sista dagen detta år här. 2011 når sitt slut och 2012 gör sitt intåg. Förra året var nyår en milstolpe. Då kom året då vår lilla bebis skulle komma. Även om det inte var dags förrän nästan exakt halva året gått. Det var en härlig känsla. I år är det någon annans tur. Under kommande år har vi ingen bebis att se fram emot men vi har en massa annat spännande som kommer att hända. Mycket att fundera över och ta ställning till liksom alltid.

Det första man kanske skulle ta och besluta är väl om man ska avge något löfte för året. Förra året lovade ju jag er att jag skulle leva ett sunt liv utan att banta och att året skulle innehålla en massa stora förändringar som skulle förändra mig på flera plan. Jag lovade också att bli en bättre (med)människa.

Om jag nu ska utvärdera året så kan jag väl säga att jag lyckades ganska bra.

Jag åt som aldrig förr och så sunt vet jag inte om det var men bra mådde jag. Lilleman växte och frodades i min mage så nog förändrades jag i och med honom och hans ankomst på flera plan :-)

En bättre människa vet jag inte om jag blev men jag försökte i alla fall.

Jag önskade mig också ett mer olycksfritt år än tidigare. ( Då ena dottern bröt både armen och benet och andra dottern blev illa hundbiten.  Året avslutades dessutom med att svärfar fick en stroke) Detta år har varit så mycket bättre och nästan inte alls olycksdrabbat.  Barnen, maken  och jag mår bra. Inge brutna ben eller sjukdomar. Tyvärr förlorade maken sin mormor. Hennes kropp sa ifrån och hon önskade bara att få lämna allt. Så fast det kändes tungt så var det en lättnad, det var detta hon ville. Det enda som hänt i olycksväg var att svärmor ramlade och bröt benet under semestern. Jätte trist men som tur var så läkte hon snabbt ihop igen. Lite sjukdomar hit och dit har vi  haft har men inget allvarligt. Äldsta dottern fick problem med magen och har nu efter en del olika kurer slutat med vanlig mjölk och kör nu laktosfritt. Jobbigt men oj vad bättre hon mår. Svärfar mår bättre även om han har en del sviter av stroken att dras med. Hans förhoppning är att kunna jobba igen under kommande år men jag vet inte om det kommer ske.

Mina nya löften kommer jag att återkomma till. Måste bara tänka ut något bra och realistiskt först :-)


4 kommentarer:

  1. bra med mål, löften o fokus!

    SvaraRadera
  2. Jag avger aldrig löften, håller ändå inte dom!
    Ha ett gott slut och ett gott nytt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. jag har fått för mig att det ska va lättare, för att med en locktång måste man rulla upp allt hår och jag har så lånt så det tar sån tid, med en platt tång snurrar du bara ett varv och drar sen. Jag kan ha fel men jag inbillar mig att det går snabbare.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du har varit en bra människa hela tiden <3 Gott nytt år vännen, allt gott till dig och de dina <3

    SvaraRadera