söndag 11 december 2011

Inte alls mysigt! (icke för den känslige!)

Idag skulle vi hittat på något riktigt kul tillsammans. Från början skulle vi åkt till simhallen ett par mil bort. Vi skulle badat hela dagen. Lilleman för första gången (i en simhall alltså, lovar att vi badat honom på dessa snart 5 månader som passerat!) Men lilltjejens öroninflammation satte stopp för det. Nya planen var att besöka ett närliggande fritidsområde med skojiga lekmöjligheter. sedan skulle vi hem och äta taco och sedan se en julfilm och äta ännu mera gott. Men nej, det blev inget med det.

Allt började igår. Stora dottern vill lägga sig redan 19. Ont i magen. Kommer upp vid 22 går på toa. Dålig i magen som bara den. Idag när jag kommer ner ligger båda tjejerna på soffan framför tv:n ingen vill ha frukost, mår illa. Även lillasyster risig i magen. Efter lite fix och plock bestämmer sig maken och jag oss för en promenad i solen tillsammans med lilleman. Tjejerna tycker det är ok. Maken och jag är glada över att de inte behövt spy. Går i väg. Efter ca 15 min ringer stora tjejen och skriker kom hem! Lilla tjejen har då spytt och bajsat! Maken får springa före hem. Tack för det. Kan säga att han sa att den lukt som mötte mg inte var något mot den som mötte honom. Nu är huset sanerat och nej det blir aldrig mer någon promenad när vi misstänker vinterkräkan!

Två av tre barn sjuka. Måtte lilleman klara sig! (och gärna jag också!!)

Tur att jag i sista stund bestämde mig för att inte följa med mamma och pappa till Göteborg i dag där min bror firar sin 30 årsdag! Hade inte varit kul för finaste maken att stå ensam här med detta!

Nu är döttrarna parkerade i sina sängar, tur att de har varsin tv, med varsin sådan här bredvid sängen.


6 kommentarer:

  1. Å era stackare! Krya på er och hoppas ni andra klarar er. Kram

    SvaraRadera
  2. KRYA PÅ ER!!!

    Hej!

    Har märkt att du gillar att tävla!

    Just nu har jag 5 (snart 6) tävlingar på min blogg.

    Här hittar du ett blogginlägg där jag länkar samtliga tävlingar:

    http://finest.se/userBlog/entry.php?uid=41025&beid=1946690

    Ha en fortsatt fin söndag!

    /Emma-Lou

    SvaraRadera
  3. Krya på dom hoppas att ni andra klarar er!

    SvaraRadera
  4. Usch vad jobbigt... jag hade vänt i dörren eller nått. Klarar inte av att se folk som spyr ens på TV... Hoppas ni andra slipper sjukan och att tjejerna kryar på sig snabbt. Kram

    SvaraRadera
  5. Blä!! En riktig skitsjuka kan man nog säga ;). Tur att det brukar vara över ganska snabbt i alla fall. Håller tummarna för att ni andra klarar er!! Kram!

    SvaraRadera
  6. Usch stackars små, hoppas de snart mår bättre. Kram

    SvaraRadera