fredag 16 december 2011

Sitter och funderar...och behöver er hjälp!

Äldsta dottern har en kompis här som ska sova över och andra dottern hänger med dem. Just nu sitter de och äter en massa gott och ser på film. Maken och jag tänkte snart kasta oss i soffan och titta på "Kyss mig". Härliga fredag! Nu tillbaks till mina funderingar. har under flera års funderat på att köpa en systemkamera. Skulle gjort det när första barnet kom 2002, när andra kom 2004 och nu när lilleman kom 2011, däremellan har jag haft 100 datum till då jag skulle köpt en, men det har liksom inte blivit av. Men nu vill jag verkligen ha en. Jag älskar ju att fota, men resultatet blir ju liksom inte så bra med en kompakt kamera :-) Nu SKA jag köpa en! Men nu till min fråga: Ni som har systemkameror, är det värt det eller är det svårt att få till bilderna och lära sig allt? Vad ska man satsa på för kamera? Ska man köpa en av alla de Canon kameror som finns med i alla olika reklamblad de som kostar runt 3000-4000? Eller är de inte tillräckligt bra? Ge mig förslag och erfarenheter tack!

2 kommentarer:

  1. Sorry, kan inte hjälpa dig, vet inte ett smack om kameror =( Men trevlig helg iallafall <3

    SvaraRadera
  2. jag är inte bra på kamoeror men vi har en nikon D40 och jag tycker att det blir mkt bättre bilder än med en vanlig digitalkamera. Så jo, jag skulle köpa en ny system om den pajjade, men jag skulle satsa på en mellanvariant som har de funktioner jag vill ha. Ingen värsting :)

    SvaraRadera