torsdag 22 december 2011

Förväntan


Inte långt kvar nu tills tomten kommer. Idag når vi en av milstolparna här hemma. Sista dagen i skolan och sedan kan jullovet börja. Så härligt med sovmorgon och inga måsten på ett par veckor. Barnen är så glada och förväntansfulla. Jullovet ska firas med en mysig film tillsammans i eftermiddag. Då maken jobbar kväll hela veckan så blir det bara barnen och jag, det bli även bara vi som får vaka in julen imorgon kväll. 

Nu ska jag snart bege mig till tandläkaren. Håll tummarna för att det bara blir en undersökning och inget mer. Innan tandläkaren tänkte jag titta förbi en snabbis på jobbet för att hämta min julklapp alltid lika trevligt att se hur de har det!

Ni vet att det vänt nu va?
Mörkret alltså! Nu går vi mot ljusare tider även om det tar ett tag innan det märks.
Njut av dagen och glöm inte att det blir en fin jul även om vi inte gjort "allt". Bara vi är trevliga och fina mot dem som står oss närmast. Hur hem och julbord ser ut är oväsentligt bara vi har de vi älskar omkring oss!
Glöm heller inte bort att detta ska vara en glädjens stund för alla barn därute. Satsa,  liksom jag, på en vit jul och då menar jag inte en jul med snö utan en jul utan alkohol.

Julkramar från
Sandra

1 kommentar: