måndag 8 februari 2010

Att släppa allt=att börja om...

Veckan som gick åt jag bra mat väldigt GI. MEN jag bestämde mig för att lägga till en del kolhydrater, åt både frukt och en massa knäckebröd, sedan blev det en påse jordnötter och ännu mer nötter i helgen. Men som sagt maten var bra, bjöd på paj och gjorde en till mig utan skal, har verkligen fixat maten men vad hjälper det??? Alldeles för mycket kolhydrater lades till för fort och frossandet av knäckebröd och nötter och naturell yougurt med musli ledde till att jag nu är tillbaks där jag började vecka 1. Varför kan jag inte lära mig ett det inte fungerar att göra så här?

Nu blir det omstart riktigt hårt från och med idag, jag ger det två veckor sedan har jag bestämt mig för att lägga ner ett tag om det inte har effekt, ska det vara så svårt att komma tillbaka till ljuva 63? Två ynka kilo...som sagt två veckors hård rivstart igen!

Nya regler för vecka 6-7

*Inget mjuktbröd (det har jag inte ätit sedan nyår)
*Inget godis (samma sak där inget sen nyår)
*Inga sötsaker som t. ex kakor (inget sedan nyår)
*Ingen frukt (Här föll jag nu vecka 5....)
*Inge havregynsggröt (Har alltid ätit det till frukost, detta blir svårt...)
*Inga hårt bröd/knäckebröd (föll för frestlesen vecka 5...)
*Ingen yoghurt (har ätit det till mellis ett par ggr/vecka)
*Inga nötter (Har ätit det varje helg, hur ska jag klara mig utan mitt helggott???)
*Inga rotfrukter (Inget mer mellis/fika med keso+morötter)
*Ingen pasta ris eller potatis (Inget intag sen nyår)
*Ingen ost eler smör

30 min crosstrainer minst 5 dagar/7

Ska jag någonsin komma ur rivstarten och gå över till fas 2? Lyckas jsag inte nu så lyckas jag aldrig nu blir det hårt och tufft kan jag lova er! Ägg och keso kommer att förbrukas kan jajg lova...

Ihelgen hade vi en massa besök svärfar och svärmor var här och såg melodifestivalen och tidigare på dagen var mamma och hennes sambo här och åt mat. Jag gjorde nte annat än stod vid spisen (och var i affären) på lördagen. Melodifestivalen hade ett satrkt start fält enligt mig. kan tänka mig att se det på lördag igen, men sedan får vi se. Jag brukar ju tröttna på det innna det blir alvar om man säger så. Men man kanske börjar bli gammal nu när man tycker att det är shysst underhållning en lördag;-)t

Vår toalett renovering börjar se sitt slut, taket är sänkt, spottarna på plats, nu ska taket målas, dimmar instaleras och nya bubbekbadkaret väntar på att lyftas in från altanen, målet är att ha invigning på alla hjärtansdag men allt hänger på att en elektriker hinner komma hit och installera en jordfelsbrytare...

Nu ska jag köra de först 30 minuterna för veckan samtidigt som jag tittar på ett gammalt avsnitt av Grey's anatomy

Ha en trevlig måndags kväll!

Ska man se familjen annorlunda eller ska man se himlen kan vänta-ett år senare???? svåra beslut en måndag eller hur???

8 kommentarer:

  1. jag orkar inte springa om inte jag får lite kolhydrater ...så jag nystartar jag !!! imorgon får det bli för jag har ätit kaka med limeglasyr...
    och jag känner igen mig det dära med vänner - vi flyttade ut på landet och dem växer ju inte på träna precis.....

    kram på dig och pepp ! du kommer att klara det !

    SvaraRadera
  2. Skulle jag vara i närheten av 65 kilo så skulle jag gå ner på knä och kyssa marken och fötterna på alla närvarande! Ok, jag har förstått att det är de sista kilona som är värst, så jag har 15 - 20 kilo dit...;-) Foto på mig? Eeh..jag har inte så stor kamera att jag ryms i den...;-)

    SvaraRadera
  3. Det är så lätt att halka tillbaka i upptrampade spår.
    Lite jävlar anamma och jag tror du fixaar det LÄTT :)

    SvaraRadera
  4. Låter som du är en riktig fighter iaf, jag skulle aldrig klara mig utan kolhydrater. ÄLSKAR godis & glass hihi..
    Håller tummen för att du kommer lyckas & det tror jag att du gör.
    Ha en fin vecka!!
    Kramar<3

    SvaraRadera
  5. Heja heja, jag vet hur det där känns. Men jag tycker du ska hålla LITE nötter. Det är inga kolhydrater i dem och bra fetter som behövs för att förbränna. Men jag vet att det kan vara svårt att hålla sig till LITE när det gäller nötter. När jag kör GI den hårda varianten äter jag gröna oliver som snacks. Bra om man gillar dem.

    SvaraRadera
  6. Säger som fru Venus ovan, hade jag varit i närheten av 65 hade jag jublat. Jag var ju 15 kg ifrån... nu är det 30. SKÄMS! Ja, det gör jag. Men nu har jag köpt Wii och Wii fit så nu skall här motioneras!! Hejjar på dig även om jag tycker att ditt program är lite väl hårt. Fast jag tycker å andra sidan att du kan strunta i de 2 kg och stanna där du är... jag hade varit nöjd :)
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Lycka till!
    Famillen annorlunda. Helt klart:)

    SvaraRadera