onsdag 3 februari 2010

När ska detta elände ta slut???

Nu är jag trött på all den här snön! Varje dag kommer det lite till har inte orken kvar till detta allt tar sån tid bilen ska borstas av och skrapas, man måste köra lungt och försikigt man blir sinkad av andra som kört för fort och kört av vägen eller fastnat någonstans!
"..men barnen har ju så kul.." nej, det argumentet håller inte längre nu börjar barnen också bli trötta på detta och de yngsta kan ju inte ens vara ute de kan inte röra sig i all snö, tro mig jag vet av erfarenhet!
Kan inte minnas en liknande vinter så nu har vi väll fått tillräckligt med vinter för ett par år?
Tittar på lyxfällan, hur kan folk ha så kasss ekonomi och hur kan man ta sms lån och hur tusan kan man ha sms lån för summan 82000:-???? Hur lever folk när man går back 10.00 varje månad och har en sammanlagd skuld på sms lån på 60000 som ska tillbaka innom en månad????? Fatta 70.000 i back på en månad! fattar att det är det värsta ekonomerna sett!!! 105.000 nästa månad kan ju inte vara sant, helt sjukt är väl det rätta ordet, en ond cirkel ja tjenar sms lån som enda utvägen jag då är man väl rätt dum om man tror det är en utväg!!!
Kan lova er att jag aldrig kommer att sjunka så lågt att jag tar ett sms lån, kan man inte betala kontant så handlar man inte det är mitt motto. (Erkänner att vi har ett lån men det är på vårt hus och det kan man ju liksom inte köpa kontant...)
Har haft två hemska dagar nu på jobbet då allt har varit upp och ner men imorgon kanske blir en bättre dag det är just det som är det härliga med mitt yrke man vet aldrig vad som väntar eller hur en dag ska bli!

5 kommentarer:

  1. Du har fixat räknare ser jag :-) Vi har full snöstorm igen, det bara vräker ner och hård vind. Hos oss har de "lovat" att hela februari blir så... fy 17! Vi diskuterade Lyxfällan med fyra svenska par på en semester i höstas och fick då veta (?) att alla program är riggade, svenskar är inte så dumma sa det... Jag tror det finns dumskallar i alla länder. I Finland är det MYCKET stränga regler vad gäller lån och speciellt SMS lån som är nytt här och på väg bort igen genom ett nytt lagförslag. Orka två dagar till, sen är det helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Fast jag ahr bekantas bekanta som avr med i Lyxfällan och deras var inte fejk. Inte enligt mina bekanta iaf.
    Håller med dig, man förstår inte att det är möjligt, hur kan folk vara så tokiga!?

    Hoppas du får en bra dag på jobbet imorgon!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Utan snön skulle det vara rätt mörkt! Det är väl det enda positiva med att den fortfarande är kvar...

    SvaraRadera
  4. Själv är jag glad och lånefri :)

    Du har en award att hämta inne hos mig!

    Kram

    SvaraRadera