måndag 15 februari 2010

Måndag med "vuxenfunderingar"...

Ny vecka nya tag. Undrar vad denna vecka kommer att innehålla och erbjuda?! Sista veckan innan sportlovet. Inte för att jag har sportlov men ändå, lite lugnare blir det på jobbet och inga kvällsaktiviteter för barnen.fattar inte att helgerna kan gå så fort.
Barnen och jag har varit ute i backen och åkt pulka i eftermiddag, det är verkligen kul när man åker i en rolig och lite större backe.
Tänk att saker och ting får ett annat perspektiv när man får egna barn. Saker som man som tonåring tyckte var löjligt blir återigen roliga och bra. Man fattar liksom saker och tings värde. Ta bara mössan som exempel.
Som barn självklart, som tonåring töntstämpel. Varför fattade man inte hur bra den är? Som vuxen har man förstånd att förstå att man fryser om hela kroppen om man inte har mössa på sig. Varför ska man klä på sig varmt om resten av kroppen om man ändå tänker släppa ut all värme genom att ha huvudet bart??
Samma sak gäller termo/överdragsbyxan. Varför stå eller gå omkring och frysa när denna bra sak finns? Blir så störd av alla man ser dåligt klädda (speciellt de som är ute och leker eller åker pulka med sinsa barn, varför göra sig besväret när man ändå bara fryser och vill gå in, hur kul blir det för barnen liksom?
Länge leve mössan och termo/överdragsbyxan säger jag bara!
Nu ska kvällen avslutas med familjen annorlunda en kopp te och Beck, ja jag somnade igår igen...tredje gången gillt i kväll alltså, nu ska jag se färdigt den! (gick ju upp 4.45 idag så det kommer säkert gå bra när jag lägger mig under filten i soffan...)

6 kommentarer:

  1. Jag måste erkänna att jag är glad att mina barn är så stora att de inte vill ha mig med i pulkabacken - jag avskyr det! Jag är och tacksam över att tjejerna är inne på samma söderhavsfunderingar som jag ;-)

    SvaraRadera
  2. kan bara hålla med om mössa och termobyxor.;)

    SvaraRadera
  3. Jag e jättevuxen men kan fortf inte få på mig mössa utan att känna mig töntig :(

    SvaraRadera
  4. Jag hade häst hela tonåren och brydde mig inte så mycket om töntighet faktiskt. Vi hade - 15 som gräns för att rida utomhus och utan termobyxor hade jag frysit arslet av mig. Mössa hade jag också, för den delen. Men cool? Nä, det var jag inte då heller! ;)

    SvaraRadera
  5. Jag avskyr kyla och snö så jag försöker undvika pulkabacken hehe. Men jag använder iaf mössa ute :)
    Äntligen hittade jag hit igen! Du har inte skivit ut din bloggadress när du kommenterat hos mig så jag fick leta efter mina gamla genvägar på en annan dator ;)
    Nu är du sparad igen iaf!

    SvaraRadera
  6. Grattis på namnsdagen förresten! Det är vi idag :)

    SvaraRadera