onsdag 2 juni 2010

Älskar det jag gör!

Jag har världens bästa jobb bara så att ni vet! Gick och funderade över det idag när jag tog en promenad i solen på min rast. ÄLSKAR vekligen det jag gör. Har så härliga arbetskamrater och så goa barn att ta hand om! Denna årstid slås jag alltid av tanken hur bra jag har det. Jag får vara ute alla de här soliga härliga dagarna, från morgon till kväll om jag vill. Jag behöver inte sitta instängd på ett kontor eller på en industri. Jag kan planera min dag som jag vill och göra det som känns bra för stunden. Jag behöver inte rätta mig efter en massa avtalade möten och tider. Jag bara är med alla underbara barn. Självklart lyssnar jag på deras önskemål och låter dem vara med och bestämma vad som ska göras. De är alltid så otroligt tacksamma för allt man gör. De ger en en sån energi och man känner sig så betydelsefull! Hur många har ett så fantastiskt jobb?

4 kommentarer:

  1. Härligt! Jag håller fullständigt med dig!

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra och GRATTIS till dig!

    Jag älskar faktiskt också mitt jobb, tyvärr är det inte fast men jag är sååå glad över den lilla tid jag får jobba där :)

    Kram och hoppas du får en solig och härlig dag!

    /Heleena

    SvaraRadera
  3. det är nog inte många som känner så, tyvärr - men jätteroligt att du gör det!
    jag har själv sagt upp mig så nu vet jag inte vad jag ska roa mig med, eller jag kanske vet. Det finns lite i görningen :)

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att få känna så. Själv är det en bergodalbana för mig.

    SvaraRadera