tisdag 15 juni 2010

Glädje!

Man kan bli glad av olika saker. Idag var det en snäll kille som körde glassbilen som bidrog med lite extra glädje. Han hette Love (min yngsta dotter frågar alltid vad alla heter så jag vet ). Jag köpte glass till barnen och skulle som medlem i glassbilens kundklubb få en pocket bok. Passade bra då min bok tog slut i går. Han hämtade en kartong och sa ta så många du vill, jag vill bli av med dem. Jag hittade snabbt tre böcker! Nu har jag lite härlig läsning igen. Borde kanske passat på att roffat åt mig fler?! Barnen sprang glada hem med sin låda glass och jag med mina böcker tänk at Love lyckats glädja oss alla tre. Tack för glädjen du spred!

6 kommentarer:

  1. så roligt, han var då riktigt snäll! :)

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig Love! Undra vad våran glassgubbe heter? Får nog fråga nästa gång han kommer :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åhh.. härligt med så mysiga människor!

    SvaraRadera
  4. Glass och böcker... Härligt. Sommaren är räddad! :D

    SvaraRadera
  5. Är det ingen mer än jag som undrar vilka böcker du valde? :P haha

    SvaraRadera
  6. Trevligt med en snäll hemglasskille, då är det garanterat inte han som kommer hit till oss i Grebo för han är så sur så...

    SvaraRadera