onsdag 30 juni 2010

Inga mer småbarn

Idag har min lilla dotter avverkat sin allra sista dag på förskolan. Känns verkligen konstigt att tänka på att hon inte ska gå tillbaka dit. Det var ett sorgligt avsked när jag hämtade hem lill tjejen. Hon kramade sin favorit fröken hårt och länge och båda två grät en tår. Barnen får speciella känslor för personalen och de har ju haft en daglig kontakt under flera år, så det är klart att det känns sorgligt en dag som denna. När man liksom inser att man förlorar någon som betyder mycket för en. Jag tror att många (föräldrar) tyvärr inte tänker på detta när det är dags för barnen att gå vidare i livet. Barnen känner ju en trygghet til personalen och har tillbringat många timmar tillsammans med dem. Att inte veta hur det kommer att bli efter sommaren är en otäck känsla som man måste hjälpa barnen att möta. Tryggheten rycks undan för dem och allt bli nytt.

Efter avskedet blev det i alla fall lycka igen. Barnen packades in i bilen för att åka till farmor och farfar i sommarstugan. Som de längtat. Nu ska de stanna där själva tills vi kommer på lördag morgon. Vilken lycka.
Oj, klockan visar 23.39 och jag ska upp 4.45 bäst att förbereda sig för sängen!

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Ja det är en speciell känsla när de lämnar förskolan, vemodigt och samtidigt spännande...

    Ha det skönt i stugan till helgen

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det läskigt!?
    Själv grät jag mest, som jag skrev om får någon vecka sen...

    Hoppas du kom upp imorse!
    Kram

    SvaraRadera