lördag 16 april 2011

Uppe med tuppen!

Godmorgon alla morgonpigga! Njuter av en härlig morgon tillsammans med mina fina flickor. Maken sover fortfarande och det med all rätt. Önskar verkligen att jag kunde sova lite längre än till sex en lördagsmorgon. Dessutom var älskade maken uppe och bytte däck på sin bil i natt kom in kl 02 ca. Har man dagarna fullla så blir det lätt så här i alla fall i vår familj. Maken använder nattens timmar för att hinna. Fattar inte alls hur han orkar. Men när vi andra lägger oss då vaknar han liksom till liv. En riktig kvälls/natt människa till skillnad från oss andra. Eller nja, halva familjen i alla fall. Har ju en kvällspigg och morgontrött dotter och en morgonpigg och kvällstrött. Tur att vi har en förälder av varje sort också. Idag ska vi njuta av dagen tillsammans som familj. Vi har bland annat en liten utflyckt inplanerad och jag hoppas på att kuna dela med mig av den sedan. Ett litet stop på stan finns också med i planerna för att beställa dotterns nya fina glasögon. Annanrs hoppas bi att solen ska titta fram så vi kan få en riktigt härlig dag. Men kanske kanske får vi vänta på solen tills påsk, lite ollika prognoser kring det tycker jag. Gör som jag skaffa er en underbart bra dag med era nära och kära! Nu ska hag dra ut i köket för att fixa lite underbart goda klördags scones! Funderar över detta med bloggen. Har ju inte varit så aktiv här senasete tiden och det har fått kommentararna att sjunka till några få. Undrar om någon fortfarande läser det jag skriver? Vet att flera riktiga vänner och bakanta hänger med men hur är det med er andra?

5 kommentarer:

  1. Vi har samma läge här hemma. Dennis är nattmänniska. Jag är morgonmänniska.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Även vi var uppe med tuppen! Men det gör inget för här skiner solen! Hoppas ni får en toppen dag!

    SvaraRadera
  3. Jag var inte uppe med tuppen ;) fick faktiskt ovanlig sovmorgon, då guben klev upp. 11 timmars stocksömn, vilket behövdes.

    Jag tittar fortfarande in här, om än inte lika ofta. Jag har ju börjat jobba nu så tiden räcker inte till att läsa bloggar som jag egentligen vill.

    Kramiz och ha en fin dag ♥

    SvaraRadera