lördag 28 januari 2012

Från och med nu...

...kommer jag att svara på era kommentarer direkt i bloggen. Dvs jag kommer inte att lämna svar som en kommentar hos er (där kommer jag bara skriva en massa annat!). Bara så ni vet. Fråga på bara så svarar jag. v

Underbara lördag idag. Älskar verkligen det. Man får sova länge. Men tyvärr gör vi inta alls det ;-) Lilleman har bestämt sig för att vara liten igen, sover dåligt och vill äta två gånger mellan 20 och 06. Blir så trött. Fattar inte vad som är fel. Han kanske helt enkelt saknar sitt tillägg som han inte längre får under dagarna. Han är kanske så snart min gosse så han fattar att han får det på nätterna, ja inte vet jag men han vaknar och han vill ha mat. Inta bara nappen som mamma tänkt. Kanske skulle ge honom välling när han vaknar? Annars har vi väldigt bra rutin på dagarna och maten nu. Man märker att pojken är stor! Ha är som jag tidigare skrivet en fartfylld kille. Syrrornas rum är väldigt intressanta och han sätter full fart mot dem när han kommer i gåstolen, 180 kick.  Önskar jag kunde visa er en film på detta. Men jag vet inte riktigt hur. Laddar ni ner via youtube när ni visar filmklipp. Eller laddar ni ner här direkt? Tar ju en evighet!




Idag passar vi på att ta det lugnt här hemma. Maken jobbar helg så vi är ensamma jag och barnen. Äldsta dottern har bestämt sig för att sluta med handbollen som annars upptog hela vår lördag. Jag måste erkänna att det faktiskt är ganska skönt att slippa ha det och tänka på. Gillar inte alls aktiviteter som ska passas på helgerna. Men självklart uppmuntrar jag henne att fortsätta men hon har klart och tydligt sagt att hon inte vill, och jag tjatar inte:-)  En lugn dag utan måsten alltså.Ena dottern har inte ens fått på sig kläder ännu och klockan är 13! Själv känner jag mig bättre, halsen gör ont men lite mindre ont än igår och ingen feber eller nåt annat onödigt. Vi har just fikat och lilleman har lunchat så nu är vi redo för lite nya roligheter.

På återseende!!!

3 kommentarer:

  1. Helt otroligt vad han växer! Ser ju knappt ut som samma unge! Och vilken tjejtjusarblick han ligger inne med, hihi!

    SvaraRadera