tisdag 24 januari 2012

Kvällen...

...blev till och med värre än väntat!  Blev dessutom hundvakt ät en liten valp några timmar. Kul men oj vad jobbigt. Har glömt hur det är att ha hund och speciellt en valp. kanske kan denna kväll tona ner hundtjatet lite, för barnen vågade knappt röra sig på grund av risken att bli bitna i fötterna av sylvassa valptänder :-) Denna gång tog lilleman det bättre, var hundvakt åt samma hund förra veckan och då frät han och var superrädd när hunden gnällde/skällde. Idag skrattade han bara gott.

Nu åter till kvällen, lilleman somnade aldrig ordentligt på fm bara 15 min hem i bilen sedan på em när han brukar sova 2 timmar sov han bara 30. Detta resulterade självklart i att han somna på väg hem i vagnen när första barnet var lämnat på gymnastiken kl 18. Väckte honom efter typ 10 min och det var nästan omöjligt. Kan värka grymt men hade jag inte gjort det hade han vaknat efter kanske en timma och sedan hade han varit vaken tills nu, minst! Försökte natta honom när dotter nr 1 var hem hämtad och nr 2 lämnad. (maken skulle svänga förbi och plocka hem 2:an senare) Men icke sa Nicke. Inte ville han sova.Sedan kom hunden och det var livat värre , de stora la sig men lillman höll i tills han blev övertrött av allt för lite sömn under dagen. Han var så trött att han inte visste hur han skulle bete sig eller ta vägen. Skrek och knöla hur länge som helst men till sist somnade han i min famn och då var klockan 22. Min egenkvällstid denna kväll gick alltså upp i rök.

Nu är kl 23:15 och nu ger jag upp. Klockan ringer 6.30 och då börjar allt om igen! Och imorogn blir det bättre eller hur! Stora dottern ska ha hem ALLA kompisarna som hon bråka om idag. Nog måste jag få ett bättre omdöme som mamma imorgon???

1 kommentar: