måndag 16 juli 2012

Imorgon kan bli en tung dag...

...eller då blir det en glädjens dag. Men jag känner mig ganska nervös men samtidigt lugn. Även om mina förhoppningar grusades lite idag. 

Fick ett samtal från sjukhuset ang ögonundersökningen dottern var på. Det hade tydligen skickats en ny remiss till innan vi hunnit få svar på förra undersökningen. 

De vill testa om dottern ännu en gång för att ske om någon förändring skett och de vill göra det snarast. Sa att vi hade tid för svr imorogn och att jag tyckte detta var väldigt märkligt eftersom vi som sagt inte fått svar från läkaren ännu. När jag sa att vi skulle dit immogorn vid 11 så fick vi en tid innan det. 

Så kl 9 ska vi vara på ögon för att hinna med det innan det riktiga återbesöket. Detta var vl inte vad vi hoppats på...Men som sagt vi försöker hålla oss positiva trots allt. Känner mig som sagt gansk lugn trots allt. Har levt med denna oro länge nu och vill bara få ett svar så vi kan gå vidare hur dte än blir. 

Svärföräldrarna gör en akutinryckning och tar hand om de två yngre imorgon medan vi är på sjukhuset. Om allt går bra så lämnar vi stan och drar til landet dit även kusinerna kommr imorogn men allt hänger som sagt på svaret...

Idag packade vi fika korgen och drog mot stans trädgårdsförening för bus och lek. Lagom tills vi kom hem kom den dagliga skuren. Nu håller jag på att fylla varmt vatten i pooolen för tjejerna ska bada! Det är ju för sjutton sommarlov trots allt. Ikväll blir det familjemys i form av film.

Ta hand om er därute!

2 kommentarer:

  1. Jag tänker på er och hoppas att det går bra.
    Vad är det läkarna misstänker?
    Håller båda mina tummar för er imorgon!
    Många kramar
    K

    SvaraRadera