måndag 30 juli 2012

Nu kör vi!

Nu kan man väl säga att semestern är slut även om vi har en lite resa till Göteborg inplanerad i helgen. Operation minska midjemåttet blev uppskjutet en extra vecka. Veckan spenderades med barnen i min pappas stuga och då måste man få unna sig lite gott eller hur? 

Men idag gick startskottet. Glömde ju självklart väga in mig på morgonen men nu kör vi i alla fall lite light. Inget mer socker. Inga mer kakor och inget godis. Inget mer bröd. Det kommer att bli hårt. Men bittra sanningen är den att det måste göras. Har väntat alldeles för länge och sedan Turkiet resan har det fikats varje dag flera gånger om. 

Var och provianterade i affären idag så nu finns inga ursäkter. men med tanke på helgens resa till Göteborg och Liseberg så kommer det väl inte riktigt bli på fullaste allvar förrän nästa vecka. Men det är i alla fall socker stop från och med nu och det kommer att bidra med sitt det är jag säker på.



4 kommentarer:

  1. Lycka till!!
    Jag ska starta på måndag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hänger du på med Dukan?? Kram

    SvaraRadera
  3. Lycka till! Fast jag tycker att du är fin fortfarande sedan förra satsningen, din graviditet var snäll mot dig, eller så har du kämpat bra fast du inte tror det själv :-) Jag hänger på i okt-nov nån gång när jag förhoppningsvis kommit i fas efter Lillemans ankomst! Kram

    SvaraRadera
  4. Sv; Vi trycker ihopa oss, haha!
    Funkar fint!
    Tältet är stort och det räcker fint.
    Kram kram!

    SvaraRadera