onsdag 23 september 2009

Mitten av veckan och etik funderingar!

Tänk att det redan är onsdagkväll, snart kommer den härliga fredagen igen! i morgon har vi studiedag på jobbet känns skönt med ett avbrott i vardagen bara att få luncha ute är ju rena lyxen för oss i förskolan! Har precis läst igenom Sveriges grundlagar och barnkonventionen så nu är jag förbered. Under kommande år kommer vi att läsa del två i vår treåriga utbildning. Året kommer handla mycket om Etik. Känns kul mycekt kommer handla om våra egna värdeingar. Hur nöter man någon som man tycker gör fel, vad säger man till en kollega som kränker en annan eller att barn?! Spännande kommer det att bli men samtidigt lite obehagligt kanske att komma till insikt med hur man själv faktiskt är...

Jag har lagt mina vikt bekymmer på hyllan tänker köra på utan att haka upp mig på vågen, jag mår ju bra och jag vet att det jag stopppar i mig är bra för mig, så länge jag inte kommer över 65 ska jag vara nöjd, kan jag gå ner till 60 så komer jag att bli mäkta stolt men jag känner at jag inte kan hänga upp mitt liv på detta vill ju inte gå till överdrift liksom... Ligger låg nu alltså..Men jag kommer att fortsätta med mitt Gi liv!!

3 kommentarer:

  1. Att knappa in allt är effektivt, att väga sig dagligen kan vara både himmel och helvete. Att kissa på Ketossticka är ett annat sätt som jag använder mig av för att hålla fokus!

    SvaraRadera
  2. Visst har vi ungefär lika mycket kvar? Jag har för mig det (jag har drgyt två kilo). Det ska gå, det bara är så. Och det ska gå utan att behöva "banta". Jag kör på enligt GI, envis som en åsna och hoppas att kroppen tillslut förstår att vi inte är riktigt klara än... *s*
    Du fixar det också! Ja, det gör du! Men om du behöver en paus, att landa en stund, det är ju helt okej. För mig går viktnedgången långsamt och i vågor, så kanske det är för dig också!
    Peppkram

    SvaraRadera
  3. Alltså. jag väger ju minst 20 kg för mkt. Men motivationen vill inte infinna sig riktigt. Tycker jag kämpar på, men utan resultat...

    SvaraRadera