tisdag 14 december 2010

Boktips!

I priset ingår:
1. Tacka den du fick Awarden från.
2.Kopiera Awarden till din blogg.
3.Berätta vilka tre författare som hör till dina favoriter, och nämn en favoritbok per författare.
4.Skicka Awarden vidare till fem mottagare du tycker förtjänar den.
UTMANINGEN:
Jag läser periodvis väldigt mycket böcker och har då även periodvis favoritförfattare. Ibland (och ofta) är det kriminalhistorier. Jag gillar bäst att läsa böcker som utspelar sig i Sverige detta tror jag beror på att jag då har lättare att förstå och se mijöerna som beskivs framför mig. Har verkligen jätte svårt att ta till mig boken om den utspelar sig någon annanstans... Kan också tillägga att jag snabbt glömmer alla de böcker man blöjer igenom. Har en ny favorit varje vecka. Detta på grund av att mitt närminnne sviker mig...
Mina boktips kommer därför att handla om svenska författare som jag ganska nyligen läst!
1.Carina Geraldsson
Ganska ny deckarförfattare som hittills publicerat tre böcker i sin Hammarbyserie. Ska ni börja läsa dem så börja med del 1 (ja vad annars?) "Pepparkakshhuset" (Fast de två efterföljande är i kronologiskordning bättre) Följ Hammarbypolisen när de löser olika fall. Vid sidan av kriminalgåtorna följer man även huvudkaraktärerna och deras familjer.
2.Kajsa Ingemarssson
Ganska många lättsamma romaner i bagaget. Börja gärna med "På det fjärde ska det ske".
Vardags skilldringar som man lätt kan känna igen sig i men som samtidigt får en att tänka till.
3.Katerina Janouch
Följ barnmorskan Cecilia Lund börja med boken "Bedragen"
Härliga beskrivningar om den arbetande kvinnan och mamman som försöker få livspusslet att gå ihop.
Ok, det var mina tips!
Utmaningen går nu vidare till:
(Ska bli spänannde att veta vad ni läser!)
och


2 kommentarer:

  1. Tack för att du delat med dig ;)
    Kramiz och ha en fin dag

    SvaraRadera
  2. Tack! Awarden mottagen och utmaningen antagen och utförd:
    http://soulsistersdiary.blogspot.com/2010/12/boktips-award.html

    kram

    SvaraRadera