onsdag 29 december 2010

Har glömt att berätta

Att vi haft denna lilla goding inneboende de senaste veckorna. Svärfars katt, Abbe. Inte social det allra minsta men det blir bättre. På grund av svärfars stroke kommer han att stanna liter längre än tänkt men det kan man stå ut med. Rädd som bara den men vaddå? Han är van att bo på landet och gå in och ut som han vill och han är bara van vid att se en enda människa innom milsradie så klart att han är skraj när han kommit till stan är förpassad till att vara inne (detta verkar inte vara något bekymmer han njuter varje dag och springer och gömmer sig när vi öppnar dörren ut!) dessutom har han alltid en massa människor och vilda barn vid sin sida. Men franåt kvällen kommer han fram och söker värme och närhet men allt är på hans vilkor om man säger så. Dagarna tillbringas under granen eller på dotterns säng liggandes utsträckt på en fleece filt. Humm... men skam den som ger sig.

Dagen blev som vi tänkt, skridskor oboy och så fick mamman en skön promenad hem medan de andra tog bilen. Resten av dagen kommer tillbringas i soffan med ett litet avbrott för ett litet fika när mamma och hennes sambo utannonserat att de tänker titta in under eftermiddagen.

Imorgon är hela familjen ledig, ska bli så skönt!

Nu till dagens fråga: Hur ser er nyårsmeny ut???
Behöver verkligen lite tips och ideer, yngsta dottern tycker vi kan äta "pizza eller taco för det är ju festmat mamma" Humm, ja kanske det men något roligare skulle jag kanske kunna tänka mig!

9 kommentarer:

  1. Väskan hittade jag på en liten butik här i Mariefred som heter Elviras. Det är en Friis & Company. Dom finns säkert på fler ställen. 499 kr och sen 20 % på det så 399 kronor! Lovely!

    Jag har inte bestämt mig ännu för vad vi ska äta på nyår. Jag klurar och klurar... Det blir inte Taco eller pizza i alla fall :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket liten sötis.

    Menyn till nyår vet jag inte, vi skall bort.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker katt!

    Till nyår, som jag skall spendera hemma själv, blir det nog varmrökt lax och sallad. Eller också rostbiff, men jag blir så tung i magen av det. Får se. Jag bestämmer ju själv :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Förra året fick vi världens godaste middag hos mamma och pappa först höjde jag på ögonbrynen men ångrade mig så fort jag började äta.
    Helstekt oxfile eller fläskfile spelar ingen roll. Potatis mos, svampsås hon gjorde med ovanliga svampar men det är lika gott med champinjonsås och kokta morötter och palsernaka.
    Sinnes sjukt gott var det.
    och min absoluta favorit efterätt Philadelphia tårta med hallon och blåbär till.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt med kisse hemma! Jag har katt jag också och han bringar mig oerhört med glädje! =) Nyårs menyn kan jag inte hjälpa dig med,känner att jag är på dins dotters linje efter allt julbak osv. Men jag en gång gjorde jag fyllda kycklingfileer med bacon och sparris runt. Gott och enkelt, jag fyllde med rödlök och gorgonzola, men det är en smaksak. och honungsmarinerad klyftpotatis. Ett tipps! God fortsättning

    SvaraRadera
  6. Toast Skagen till förrätt.
    Fläskfilé fylld med mozzarella med ugnsbakad potatis.
    Vit chokladmousse med hallon.

    Det äter vi och våra gäster.:)

    SvaraRadera
  7. Gud vilken fin katt, så vacker och värdig! :-) Här blir det en modern variant av Toast skagen, grillad scampi och pilgrimsmusslor med vitvinsrisotto och passionsfrukts-cheescake :-)

    SvaraRadera
  8. Glömde, kom av mig när jag såg kissen, du vann utlottningen i röstningen hos mig :-) Jag tror jag har din adress....

    SvaraRadera
  9. Vi ska på bröllop på nyårsafton och jag har ingen aning om vad som bjuds på där...

    SvaraRadera