måndag 13 december 2010

Hemma igen!

Kom hem igår kväll efter ytterligare en försening med underbara Sj. fick åka buss hem från Katrineholm efter att vi missat anslutande tåg. Har haft ttrevliga och fina dagar.

Idag är det lucia och jag har hunnit med fyra luciatåg mellan 7.30-10.45. Inte illa. Fina, söt barn som bara strålar av glädje och förväntning. Tyvärr fick jag inte njuta av mina egna underbra barn i år då det bara är åk 3 som lussar där vi bor. Men men, nästa år är det dags!

Sitter och tittar på Ung & bortskämd, måste faktiskt medge att det går framåt, de börjar förstå hur man ska bete sig när man är vuxen och har ett hem att sköta. Men de har ju en bit kvar kan man säga....

Var ju på bio i fredags, såg "Svinalängorna".Var väll ungefär som man hört, ganska deprimerande och ångestfylld. Men det var kul att se familjen Blads dotter i hennes filmdebut. Minns ni att mamma Blad kommenterade här i min blogg efter att jag skrivit om serien "Sveriges skönaste familjer". Om du Nina Blad läser här igen så vill jag bara säga: Bra jobbat, dottern gör en strålande roll med stor inlevelse, hon passade verkligen för rollen! Hoppas verkligen att detta blir starten och ingången till den röda mattan som ni drömmer om!

4 kommentarer:

  1. Sj verkar inte ha det lätt nu! :) Skönt att ni kom hem ok! :)

    SvaraRadera
  2. skönt att vara hemma förstår jag. härligt med så många luciatåg. :-)

    Kram

    SvaraRadera