tisdag 29 mars 2011

Ont om tid!

Imorgon fyller min lilla tjej 7 år kan knappt tro det är sant. Tänk vad stor hon är nu. Samtidigt som dagen hon föddes känns som igår så kan jag inte minnas ett liv utan mina älskade tjejer! Dagen hon föddes sken solen från klarblå himmel, jag satt inne och hade otroliga värkar medans maken storasyster och min mamma och hennes sambo satt i barärmat ute i solen och fika i väntan på att jag skulle ge klarteckan för att starta turen mot förlosssningen. Tänk trodde i min enfald att vi åkte in i god tid och det sista jag sa till min mamma var " vi kommer bli hemskickade igen så vi är nog snart tillbaka. Blev inskrivna 16.40 och 17.07 kom lilla syster ut!!!


Imorgon skulle jag jobbat till 16.30 och sedan vara tillbaka på möte 18-21. Detta har jag mått dåligt för en tid då jag verkligen inte skulle hinna träffa mitt lilla födelsedagsbarn något alls. Men på något sätt löser sig alltid allt på bästa sätt! En av mina fina kollegor ska vara hemma och vabba imrogon och hon skulle haft en öppning och sluta tidigt och då vår pool också är sjuk fanns ingen som kunde ta detta. Vem anmäller sig, jo jag, under förutsättnredelsering att jag fick ta över tiden helt och hållet. Alltid kul att byta avdelning för en dag. Det växer man av. Alla nöjda och glada främst dottern kan jag lova! :-) Hon får gå hem 14 istället för 17 och mamma hinner fira hennes dag innan hon beger sig igen. Lycka i mammas hjärta också!


Känner att det är ont om tid nu för bloggandet! En massa inköp, förberedelser och kalas står på listan de kommande dagarna. Men jag återkommer när tid finns. Börjar ni tröttna på mig med tanke på att kommentarerna minskar?!

2 kommentarer:

  1. Nej vännen, dig tröttnar jag aldrig på, dina inlägg är väl värda att vänta på oavsett om de kommer tätt eller mera sällan <3 Kram och lycka till med firandet av fina lillasyster =)

    SvaraRadera
  2. ja att tiden springer iväg och vilken racerförlossning :D
    Skönt att du fick byta pass

    SvaraRadera